2021-2016. ШКОЛСКИ РАЗВОЈНИ ПЛАН

ОСНОВНА ШКОЛА“ВУК КАРАЏИЋ“ БАЧ
 
 

 
ШКОЛСКИ РАЗВОЈНИ ПЛАН
 
 ЗА ПЕРИОД
 ОД 01.09.2021. ДО 31.08.2026.ГОД.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
1.СЕПТЕМБАР 2021.
 
На основу чл. 57.став 1, тачка 2)  Закона о основама система образовања и васпитања  („Службени гласник РС“  број 72/2009, 52/2011 и 55/2013, 35/2015-аутентично тумачење, 68/15 и 62/2016- одлука УС), Школски одбор ОШ „Вук Караџић“ у Бачу, на седници одржаној  15. септембра 2021.године, једногласно, донео је:
 
 
 
 
ОДЛУКУ
 
 
Доноси  се
ШКОЛСКИ РАЗВОЈНИ ПЛАН
ОШ „Вук Караџић“ Бач
ЗА ПЕРИОД
ОД 01.09.2021. ДО 31.08.2026. ГОД.
 
 
 
 
У Бачу, 15.09.2021.                                         Председник школског одбора
                                                                                                                                    Милан  Иванић
 
                                                                      
САДРЖАЈ:
 
 
1. Основе за израду Развојног плана школе 4
2. Основни подаци о школи 5
3. Специфичности школе 6
4. Преглед постојеће структуре и ресурса школе 7
4.1. Преглед управе и руководеће структуре школе 7
4.2. Људски ресурси школе 7
4.3. Преглед постојећих ресурса школе 8
4.4. Информатичко технолошка и мултимедијална опрема 8
4.5. Број ученика у време доношења школског развојног плана 9
5. Мисија 10
6. Визија школе 11
7. Анализа стања 12
8. Приоритети развоја 16
8.1. Област – постигнућа ученика 16
8.2. Област – етос 20
8.3. Област – настава и учење 34
9. Временски распоред активности 43
10. Мере унапређивања образовно-васпитног рада на основу анализе резултата ученика на завршном испиту 44
11. Мере за унапређивање доступности одговарајућих облика подршке и разумних прилагођавања и квалитета образовања и васпитања за децу и ученике којима је потребна додатна подршка 45
12. Мере превенције насиља и повећања сарадње међу ученицима, наставницима и родитељима 47
13. Мере превенције осипања ученика 49
14. Друге мере усмерене на достизање циљева образовања и
васпитања који превазилазе садржаје појединих наставних
предмета
50
15. План припреме за завршни испит 52
16. План укључивања школе у националне и међународне пројекте 53
17. План стручног усавршавања наставника, стручних сарадника и директора 54
18. Мере за увођење иновативних метода наставе, учења и оцењивања ученика 56
19. План напредовања и стицања звања наставника и стручних сарадника 56
20. План укључивања родитеља/старатеља у рад школе 58
21. План сарадње и умрежавање са другим школама и установама 60
22. Школски развојни тим сачињавају 62
                                                                             
               
 
 
 
 
 
  1. ОСНОВЕ ЗА ИЗРАДУ РАЗВОЈНОГ ПЛАНА ШКОЛЕ :
 
  • Закон о  основама система образовања и васпитања, члан 41 и члан 49. број 72/2009, 52/2011 и 55/2013, 35/2015-аутентично тумачење, 68/15 и 62/2016- одлука УС
  • Закон о основном образовању и васпитању, члан 26  („Сл. Гласник РС “,бр. 55/2013)
  • Приручник за развојно планирање
  • Стандарди квалитета рада установе
  • Резултати самовредновања рада школе
  • Извештај о резултатима Завршног испита на крају основног образовања за школску 2020/2021. годину
  • Резултати са реализоване радионице о развоју школе са свим интересним групама, 26. августа 2021. године
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2.  ОСНОВНИ ПОДАЦИ О ШКОЛИ
 
 
Школа се налази  у Бачу, прелепом равничарском месту које има своју занимљиву историју, у југозападној Бачкој, која је по нашем месту  и добила име. Општинско смо место, негде на половини пута Сомбор – Нови Сад. Храбро се трудимо да идемо у корак с временом и светом. Поносни смо на своју прошлост, а окренути ка будућности.
Основна школа у Бачу основана је  1756. године и била је прва школа за грађане нижег порекла – то је била прва грађанска верска школа.
            Прва зграда која је грађена наменски за потребе школе датира из 1876.године, у којој се настава изводила до 1972.године,  пуних 96 година.
Оснивач основне школе,  у послератном периоду, Срески народни одбор Оџаци, основао је и уписао у суду Акт о оснивању основне школе, дана  19.09.1946. године. Од 1972. године Бач добија нову школску зграду у коју се усељава ОШ "Вук Караџић"- нов и, за оно време, најсавременије опремљен објекат, у коме се  и данас  налазимо.
 
 
ОСНОВНИ ПОДАЦИ О ШКОЛИ
 
Пун назив школе
                                                                 
Основна школа „Вук Караџић“ Бач
 
Адреса
 
Школска 1, Бач
Директор школе
 
Дајана Максимовић, професор разредне
наставе
Факс
 
021/6071-224
Е-маил
 
[email protected]
Web - адреса школе
 
skolabac.nasaskola.rs
Дан школе
 
6. новембар
Унутрашња површина школе (м2)
 
4364 m2
Број ученика
 
334
Језик на коме се изводи настава
 
српски
Страни језици који се изучавају
 
енглески, немачки
Број смена у школи
 
једна
 
  1. СПЕЦИФИЧНОСТИ ШКОЛЕ
 
 
       Школа ради у згради која је лепа, велика и пространа. По броју ученика највећа смо школа у општини Бач. Нашу школску зграду за теоријску наставу користи и  средња Пољопривредна школа Бач. Са њима делимо учионице и кабинете у крилу зграде који користе наши ученици предметне наставе, а такође и службене просторије: зборницу, хол, фискултурну салу.  Школa је опремљена белим таблама и пројекторима у свакој учионици, сваком наставнику  је обезбеђен лаптоп и у кабинету имамо једну интерактивну таблу.  Школа се дичи  веома великим  и лепим  парком који нас окружује  бројним врстама дрвенастих биљака, а који је ограђен зимзеленим шимширом. У непосредној околини налазе се терени који су  предвиђени за спортске активности,  кошаркашки терен  са гумираном подлогом, асфалтирани  фудбалски терен, исцртан и за рукомет, одбојкашки терен, одбојкашки терен  на песку, атлетска стаза, погодни  за одржавање бројних спортских активности. У школи раде секције: одбојкашка спортска секција,  новинарска, рецитаторска,  драмска, литерарна, ликовна, еколошка, математичка, ритмичка. Наши ученици учествују на такмичењима из свих наставних предмета и веома су успешни. Велики број ученика бави се спортом у школи и ван ње.  Ученици кроз изучавање изборних предмета: народна традиција, цртање,сликање,вајање, свакодневни живот у прошлости, информатика и рачунарство и фотографија и филм развијају своја интересовања, често учествујући на одређеним конкурсима, такмичењима  и манифестацијама. Присутан је и рад Ђачког  парламента и Вршњачког тима,  који организују  различите активности.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
4.         ПРЕГЛЕД ПОСТОЈЕЋЕ СТРУКТУРЕ И РЕСУРСА ШКОЛЕ  ПОСТОЈЕЋЕ СТРУКТУРЕ И РЕСУРСА ПРЕГЛЕД ПОСТОЈЕЋЕ СТРУКТУРЕ И РЕСУРСА Ш
4.1. ПРЕГЛЕД УПРАВЕ И РУКОВОДЕЋЕ СТРУКТУРЕ ШКОЛЕ
 
Директор: Дајана Максимовић
Секретар: Биљана Бијелић
Председник Школског одбора: Милан Иванић
 
 
4.2. ЉУДСКИ РЕСУРСИ ШКОЛЕ
 
Запослених у школи има 51, од тога је 32 наставника и 1,5 стручнa сарадника.
 
КАДРОВСКА СТРУКТУРА
  Број наставника
Врста наставе разредна 10
предметна 22
Степен стручне спреме VIII 1
VII 32
VI 4
IV 4
I 10
Стручни испит положен 28
без положеног 4
Врста радног односа неодређено 37
одређено 14
Дошколовавање   -
Путници   11
Стручни сарадници педагог 1
библиотекар 0,5
Руководиоци школе директор 1
Остали сарадници секретар 1
шеф рачуноводства 1
административни радник 0,5
ложач 1,2
домар 1
сервирка 0,4
спремачица 11
 
 
 
 
 
4.3. ПРЕГЛЕД ПОСТОЈЕЋИХ РЕСУРСА ШКОЛЕ
 
РЕСУРСИ БРОЈ
учионице 10
кабинети 14
фискултурна сала 1
библиотека 1
читаоница 1
ђачка трпезарија 1
хол 1
канцеларије 4
зборница 1
 
 
 
 
4.4. ИНФОРМАТИЧКО-ТЕХНОЛОШКА И МУЛТИМЕДИЈАЛНА ОПРЕМА
 
ТИП ОПРЕМЕ ГДЕ СЕ КОРИСТИ БРОЈ КОМАДА
Рачунар библиотека, учионице, зборница 10
Сервер са радним станицама информатички кабинет 4+25
Лап топ библиотека и учионице 40
Апарат за фотокопирање  канцеларије 1
Телевизор читаоница, учионица ПБ и зборница 2
 ДВД плејер учионица верске наставе 1
ЦД плејер библиотека, учионице 3
Мини линија учионице 2
Фото апарат библиотека 1
Скенери канцеларија 2
Видео пројектор библиотека, хол и учионице 20
Интерактивна табла тио 1
Диктафон библиотека 1
Штампач библиотека, канцеларије 5
 
 
 
 
 
 
 
 
4.5. БРОЈНО СТАЊЕ УЧЕНИКА  У ШКОЛСКОЈ 2021/2022. ГОДИНИ
 
РАЗРЕД М Ж БРОЈ УЧЕНИКА ОДЕЉЕЊСКИ СТАРЕШИНА ИОП-И
1/1 11 5 16 Марина
Петковић
0
1/2 10 7 17 Љиљана Умићевић 0
2/1 11 11 22 Милена
Антонић
0
2/2 9 11 20 Љубица Миљешић 0
3/1 9 9 18 Снежана Чемерикић 1 ИОП2
3/2 10 9 19 Нада Ђукић 1 ИОП2
4/1 11 12 23 Маја Узуров 0
4/2 10 11 21 Валерија Азашевац 2 ИОП2
УКУПНО РАЗРЕДНА
НАСТАВА;
81 75 156    4 ИОП2
5/1 8 9 17 Вишња Тривунчевић 1  ИОП2
5/2 9 9 18 Јелена Тепић Војновић 1 ИОП1
6/1 13 13 26 Мира Маринковић 2 ИОП2
6/2 13 14 27 Бранко Маринковић 1 ИОП2
7/1 15 14 29 Младенка Јелић 3 ИОП2
7/2 14 9 23 Каролина Живковић 0
8/1 9 11 20 Јелена
Азашевац 
1 ИОП2
8/2 6 12 18 Снежана Вулин 0
УКУПНО ПРЕДМЕТНА НАСТАВА: 87 91 178   8  ИОП2
1 ИОП1
 
УКУПНО У ШКОЛИ: 168 166 334
 
 
 
1 ИОП1
12 ИОП2
 
 
 
5. МИСИЈА ШКОЛЕ
 
 
 
 
Ми смо највећа основна школа у бачкој општини која подстиче лични развој ученика кроз квалитетан образовно-васпитни рад. Ученике усмеравамо и пружамо им подршку за будући професионални развој и образовање.
У нашој школи се негује, како индивидуалност, тако и тимски дух. Негујемо мултикултуралност (поштовање различитости), хуманост, традицију, спорт и културу.
 
 
 
 
                                                                                                                                

 
 
 
 
6. ВИЗИЈА ШКОЛЕ
 
 
 
 
У наредних пет година залагаћемо се за усавршавање наставника, како бисмо усмеравали ученике на стицање применљивих знања, уз финансијску подршку локалне заједнице и појединаца. Залагаћемо се да постанемо школа која промовише постигнућа ученика, али и наставника, чиме ћемо допринети угледу школе.
 
 
 
 
 

 
 
 
 
 
 
7. АНАЛИЗА СТАЊА
 
 
До краја школске 2020/2021. године самовредновањем су обухваћене све области вредновања квалитета рада школе. Оцењивањем стандарда у свих шест области квалитета рада установа добијени су следећи резултати:
 
  1. Програмирање, планирање и извештавање – ниво остварености 4 (3.59)
  2. Настава и учење – 2,71 (3.18)
  3. Образовна постигнућа ученика-  ниво остварености -2,30 (2.59)
  4. Подршка ученицима – ниво остварености -3 (3.32)
  5. Етос – ниво остварености 3,2 (3.28)
  6. Организација рада школе, управљање људским и материјалним ресурсима – ниво остварености 3,65 (3.48)
 
На састанку Актива за развојно планирање одлучено је да ради прикупљања података о мишљењима свих интересних група, организујемо састанак – радионицу 26. августа 2021. године. На том  заједничком састанку свих интересних група, били су позвани:  ученици, родитељи, запослени из редова наставног и ненаставног особља, представници Савета родитеља, представници Школског одбора, представници  установа са којима сарађујемо: ПУ «Колибри» Бач, Црвени крст Бач и Општинска управа. Реализацијом сценарија радионице дошли смо до следећих резултата које смо приказали кроз мету стања.
 
 
 
 
МЕТА СТАЊА

 
 
Анализа датих резултата указује да су три области у којима су најмање остварени стандарди квалитета области:  Постигнућа ученика,  Етос и  Настава и учење.
 
СВОТ ( SWOT ) АНАЛИЗА
 
НАШЕ ПРЕДНОСТИ НАШЕ СЛАБОСТИ
  • настава је скоро у потпуности стручно заступљена;
  • наставни кадар квалитетно примењује своје наставне компетенције и отворен је за промене и стручно усавршавање;
  • у школи постоје разноврсне ваннаставне активности
  • наставни кадар се у току пандемије усавршио у организацији и реализацији онлајн наставе
  • родитеље редовно информишемо о постигнућима ученика и дешавањима у школи;
  • ученици постижу запажене резултате на такмичењима, а те резултате  школа награђује
  • организован продужени боравак који излази у сусрет потребама родитеља;
  • ученичка библиотека опремљена савременим намештајем са одређеним бројем нових књига;
  • поседујемо терене за колективне спортове и атлетику;
  • кабинет информатике опремљен је са 4 сервера који омогућавају рад на 25 радних места;
  • кабинет тио опремљен са интернетом и  интерактивном таблом;  
  • у школи активно раде   Ђачки парламент и Вршњачки тим;
  • школа успешно сарађује  са бројним институцијама из локалне заједнице;
  • школа промовише своје активност на школском сајту и фејсбук профилу школе, као и путем локалне радио станице;
  • школске новине се објављују онлајн и редовно ажурирају са најновијим информацијама и радовима ученика;
  • мултикултурална средина у којој радимо и живимо;
 
 
  • недовољна опремљеност наставним средствима и спортским реквизитима;
  • недовољна искоришћеност постојећих наставних средстава и технике; 
  • стручно усавршавање  одступа од годишњег плана стручног усавршавања, најчешће због финансијске ситуације;
  • недовољна примена активне наставе, савремених  метода и облика рада прилагођених индивидуалним потребама ученика;
  • недовољна обученост ученика за самоучење и примену различитих техника учења;
  • неповољна социјална структура;
  • недовољан број камера видео надзора;
  • недовољна партиципација родитеља као сарадника у школи;
  • неограђена околина школе;
  • недовољна партиципација спољне заштитне мреже;
НАШЕ МОГУЋНОСТИ НАШЕ ПРЕПРЕКЕ
  • људски ресурси као константан потенцијал развоја школе;
  • стална могућност сарадње са локалном самоуправом;
  • могућност сарадње са донаторима школе;
  • простран  простор у школи и двориште школе;
  • школа препозната у друштвеној средини као потенцијал за реализовање традиционалних- културних-спортских – едукативних манифестација (приредбе, такмичења, спортске активности) у сарадњи са локалном заједницом;
  • материјално-финансијски услови;
  • лоша социо-економска ситуација ученика;
  • релативно низак образовни статус родитеља;
 
      
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
8.  ПРИОРИТЕТИ РАЗВОЈА
 
На основу урађене анализе стања одређене су три приоритетне области развоја у наредном петогодишњем периоду: Образовна постигнућа ученика, Етос и  Настава и учење.
 
 
  1. КЉУЧНА ОБЛАСТ:   Образовна постигнућа ученика
 
 
РАЗВОЈНИ ЦИЉ 1.:  Постићи републички просек на завршним испитима
 
 
АНАЛИЗА СТАЊА:
 
ШТА СМО ДО САДА УРАДИЛИ?
 
  • Организовали смо разне едукације наставника
  • Редовно организовање припремне наставе у сваком од два  одељења, посебно
  • Доследно се примењују ИОП1 и ИОП2
  • Повећана је заступљеност стучног кадра
  • Успешно смо реализовали онлајн наставу, посебно припремну наставу за полагање завршног испита
  • Ученици су добијали континуиране податке о сопственим постигнућима
  • Успешна примена е-учионице и другог електронског материјала у редовној настави
  • Створени су добри хигијенско-здравствени услови за одвијање квалитетне наставе
КАКВА ЈЕ СИТУАЦИЈА?
 
  • Неколико година уназад не достижемо републички просек на завршном испиту
  • Припремна настава се редовно огранизовала из свих предмета обухваћених завршним испитом
  • Ученици су редовно похађали припремну наставу, али са недовољним ангажовањем и заинтересованошћу
 
 
 

ЗАДАЦИ АКТИВНОСТ ВРЕМЕ ЗАДУЖЕНИ  
Постизање задатих параметара из српског језика и матетатике за сва три нивоа стандарда постигнућа Одржати  већи број часова припремне наставе од досадашњег, одвојено у оба одељења;
 
Током другог полугодишта и две недеље припремне наставе након завршетка редовне наставе Предметни наставници  
У оквиру припремне наставе појачати диференциран рад и припремање ученика из свих предмета, решавајући   задатке са сва три нивоа стандарда
 
Током другог полугодишта и две недеље припремне наставе након завршетка редовне наставе Предметни наставници  
Обезбедити  бољу повратну информацију о залагању ученика и нивоима њиховог знања ученицима, родитељима и наставницима
 
Током другог полугодишта и две недеље припремне наставе након завршетка редовне наставе Предметни наставници, одељењске старешине и стручни сарадник  
Обезбедити  контролу присутности ученика тим часовима и сарадњу са родитељима, како би се обезбедило 100% присуства
 
Током другог полугодишта и две недеље припремне наставе након завршетка редовне наставе Предметни наставници и одељењске старешине  
Достизање републичког просека на комбинованом тесту Упознавање и примена Правилника о оцењивању у делу шта се све вреднује приликом оцењивања ученика На почетку школске године 2021/2022. Секретар и педагог  
Стручно усавршавање наставника хоризонталном едукацијом са акцентом на поступке вредновања ученичког рада и постигнућа Током трајања Развојног плана Координатор тима за стручно усавршавање, педагог и директор  
Снимање постојећег стања у вези са  ученицима који иду по одређеној врсти индивидуалног образовног плана и осмишљавања детаљних корака активности
 
Током другог полугодишта ИОП тимови  
Постизање очекиваних резултата на завршном испиту у односу на индивидуалне циљеве за ученике који добијају додатну образовну подршку  
Коришћење кварталног вредновања постигнутих исхода за појединог ученика у припремању плана активности припремне наставе за поједине ученике Током другог полугодишта ИОП тимови  
Осмишљавање задатака за полагање завршног испита  у складу са способностима ученика и постигнутим исходима ученика
(израда посебног акционог плана за ученике  који полажу завршни испит по ИОП-у)
 
Током другог полугодишта ИОП тимови  
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
ШТА ПЛАНИРАМО ДА УРАДИМО
МОНИТОРИНГ И ЕВАЛУАЦИЈА
 
Променa Индикатори и
критеријуми
Инструменти, технике Носилац
евалуације
Учесници
 
Време
евалуације
Постизање задатих параметара из српског језика и матетатике за сва три нивоа стандарда постигнућа Наставници одржавају часове припремне наставе одвојено за оба одељења
редовно прате и евидентирају одржавање припремне наставе
Увид у педагошку евиденцију, Есдневник Наставници, педагог Предметни наставници Друго полугодиште сваке школске године у току трајања РПШ
Достизање републичког просека на комбинованом тесту Наставници познају и примењују  Правилник о оцењивању  и шта се све вреднује приликом оцењивања ученика Увид у продукте часа, увид у предагошку евиденцију, дневне припреме и листе педагошко инструктивног надзора Наставници и учитељи, педагог и директор школе Предметни наставници Током сваке школске године у току трајања РПШ
Постизање очекиваних резултата на завршном испиту у односу на индивидуалне циљеве за ученике који добијају додатну образовну подршку 50% ученика  и 80% наставника користе резултате иницијалног тестирања у планирању свог даљег рада.
80% наставника  оцењује  у односу на исходе и стандарде постигнућа и даје  такве информације ученику
Месечни оперативни планови наставника, анализа постигнућа ученика и савет за даљи рад у есДневнику Стручна већа, педагог и директор школе Предметни наставници септембар сваке школске године
 
полугодишње

  1. КЉУЧНА ОБЛАСТ:  ЕТОС
 
 
РАЗВОЈНИ ЦИЉ 1.:   Подизање квалитета сарадње на свим нивоима
 
АНАЛИЗА СТАЊА:
 
ШТА СМО ДО САДА УРАДИЛИ?
 
У школи постоји Ђачки парламент који спроводи различите активности у циљу унапређења односа међу вршњацима  и између ученика и  наставника;
У оквиру одељенских заједница одржавају се различите радионице чији су циљеви боље упознавање и унапређивање односа међу вршњацима;
Увели смо традицију „Дана замењених улога“, која доприноси бољем разумевању ученика и запослених;
Увели смо праксу сарадње са родитељима, ученицима и наставницима  кроз заједничке радионице;
У школи функционише информисање родитеља кроз сајт школе, фејсбук профил школе;
 
 
КАКВА ЈЕ СИТУАЦИЈА?
 
Анализирајући постојеће стање у школи установили смо да би било потребно наставити рад на унапређивању вршњачких односа међу ученицима, између наставника и ученика, као и родитеља и наставника. Активност из претходног Школског развојног плана „Дан замењених улога“ показала се као добра форма повезивања и бољег разумевања ученика и наставника. Формирање сајта и фејсбук профила школе допринело је бржем и ефикаснијем информисању свих актера образовно васпитног процеса. Партиципација родитеља у тимовима школе и различитим активностима се повећала у односу на претходне године, али и даље у недовољном обиму.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

ШТА ПЛАНИРАМО ДА УРАДИМО
ЗАДАЦИ АКТИВНОСТ ВРЕМЕ ЗАДУЖЕНИ
Развијање и неговање различитих облика активног учешћа родитеља у животу школе Већа партиципација родитеља у рад тимова школе Током године Координатори тимова и одељењске старешине
Спортски дан – заједничка активност родитеља и  ученика Недеља школског спорта Одељењске старешине, Ђачки парламент и наставници физичког васпитања
Увођење Школског сајма за време Дечје недеље У току дечје недеље Одељењске старешине
Увођење и промовисање е-мејла педагога за комуникацију са родитељима: „У поверењу са педагогом“ Током године Педагог школе и одељењске старешине
Учешће родитеља на часовима и у активностима  као промотери сопственог занимања или хобија током године Одељењске старешине, предметни наставници
Организовање „Сајма половних уџбеника“ јун Наставничко веће и Ђачки парламент
Организовање заједничких активности наставника и ученика чији је циљ јачање осећања припадности школи Организовање заједничког излета-шетње свих наставника и ученика школе Април-мај Наставничко веће
Организовање заједничке забаве   наставника и ученика мај Наставничко веће
Организовање заједничке хуманитарне активности наставника и ученика „Чепом до осмеха“ Током године Одељењске старешине и координатор еколошке секције
Организација заједничких активности и промовисање истих преко разгласа  
Током године
Наставничко веће и Ђачки парламент
Остваривање редовног информисања родитеља Пилот пројекат „есДневник“ Током године Чланови Наставничког већа
Истицање свих догађања из школског живота путем школског сајта и фејсбук профила Током године Чланови тима за школски маркетинг, ученици чланови новинарске секције
Уређивање огласне табле за родитеље Током године Педагог школе , директор и чланови Тима за педагошко естетско уређење простора
Уређење изложбеног простора школе у центру Бача, а у циљу промовисања активности  и промовисању успеха ученика и наставника у школи Током године Директор, чланови тима за педагошко естетско уређење простора

МОНИТОРИНГ И ЕВАЛУАЦИЈА
 
Променa Индикатори и
критеријуми
 
Инструменти, технике Носилац
евалуације
Учесници
 
Време
евалуације
Партиципација родитеља у бар пет тимова Родитељ активан учесник у раду тима, Записници са састанака тимова, Извештаји о раду тимова Фотографије, листа присуства састанцима Координатори тимова Родитељи и наставници чланови тимова Крај школске године
Реализација заједничког спортског дана Родитељи учествују у спортским активностима заједно са својом децом Фотографије, листе присуства, записник о реализацији Чланови тима за школски спорт и школски маркетинг Родитељи, ученици и наставници Крај школске године
Родитељи се обраћају педагогу школе путем мејла. Мејлови родитеља упућени на мејл педагога:
[email protected]
Број порука путем е-мејла педагог Родитељи и педагог Крај школске године
Родитељи присутни и активно учествују као промотери сопственог занимања или хобија Присуство родитеља часовима на којима промовишу занимања Фотографије, белешка о реализацији часа у есДневнику наставници Родитељи и наставници Крај школске године
Реализација вашара половних уџбеника Присуство родитеља на вашару половних уџбеника Фотографије, белешка координатора тима за културне и друштвене делатности школе Координатор тима за друштвене и културне делатности школе и тим за школски маркетинг Родитељи, ученици и наставници јун
Променa Индикатори и
критеријуми
 
Инструменти, технике Носилац
евалуације
Учесници
 
Време
евалуације
Организован и реализован заједнички излет – шетња свих наставника и ученика школе Присуство и учешће већине наставника и ученика Фотографије, листе присуства, записници тима за школски спорт Координатори тима за школски спорт и школски маркетинг Наставници и ученици јун
Организована и реализована заједничка забава наставника и ученика Присуство и учешће већине наставника и ученика Фотографије, извештаји координатора за развојно планирање Координатор актива за развојно планирање Наставници и ученици јун
Организована и реализована заједничка хуманитарна активност наставника и ученика „Чепом до осмеха“ Учешће наставника и ученика у реализацији хуманитарне активности Фотографије, записници и извештаји еколошке секције, координатора тима за развојно планирање и за здравствену и социјалну заштиту Координатори тима за здравствену и социјалну заштиту и координатор актива за развојно планирање Наставници, ученици јун
Променa Индикатори и
критеријуми
 
Инструменти, технике Носилац
евалуације
Учесници
 
Време
евалуације
Увођење есДневника у школу Сви наставници осим учитеља продуженог боравка воде есДневник Попуњен есДневник Школски координатори за есДневник и директор школе Чланови наставничког већа Током године и на крају школске године
Ажуриран школски сајт и фејсбук профил школе Редовно  ажурирање актуелности из школског живота Број актуелних информација на сајту и фб профилу школе Координатор за школски маркетинг и сви чланови наставничког већа Чланови наставничког већа Током године и на крају школске године
Огласна табла са ажурираним информацијама за родитеље у родитељском кутку Редовно ажурирање актуелности Број информација на огласној табли Координатор актива за развојно планирање , педагог и директор школе, координатор тима за школски маркетинг, чланови  наставничког већа Током године и на крају школске године
Уређен изложбени простор  - излог у центру места Тематско уређење излога Фотографије излога, материјал који је изложен Координатор актива за развојно планирање Чланови тима за естетско и педагошко уређење простора, ученици који похађају новинарску и ликовну секцију Сваке године током трајања ШРП

РАЗВОЈНИ ЦИЉ 2.:   Интензивније промовисање и подржавање резултата ученика и наставника
 
 
АНАЛИЗА СТАЊА:
 
 
ШТА СМО ДО САДА УРАДИЛИ?
  • Постоји Правилник о награђивању и похваљивању ученика и наставника
  • Када се указала прилика организована су наградна путовања за наставнике и ученике, који остварују запажене резултате
  • Награђивање пригодним поклонима најуспешније ученике и наставнике приликом прославе  Дана школе
  • Награђивање наставника – носиоца светосавске награде
  • Награђивање и похваљивање успешних ученика осмог разреда у учењу и спорту (Ђак генерације, спортиста генерације, носиоци Вукове дипломе и одлични ученици)
  • Похвалнице за одличан успех одличним ученицима свих разреда на крају школске године
 
 
КАКВА ЈЕ СИТУАЦИЈА?
 
Примењује се правилник о награђивању и похваљивању. Сваке године уручују се похвалнице одличним ученицима. Према финансијским могућностима обезбеђују се пригодне награде наставницима и ученицима школе који су остварили запажене резултате.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

 

ШТА ПЛАНИРАМО ДА УРАДИМО
ЗАДАЦИ АКТИВНОСТ ВРЕМЕ ЗАДУЖЕНИ
Јавно истицање и промовисање резултата ученика и наставника Истицање кроз похваљивање  на свечаним приредбама: Дан школе, Светосавска приредба и завршна приредба четвртих и осмих разреда Током године Чланови наставничког већа, педагог и директор школе
Јавно похваљивање путем Књиге обавештења која се чита у свим одељењима школе Током године Педагог и директор школе
Јавно похваљивање постигнутих резултата на сајту и фб профилу школе Током године Координатор тима за школски маркетинг, директор школе
Израда паноа најуспешнијих  ученика  и њихових  ментора Јун Педагог и директор школе
Организовање различитих школских активности за ученике у којима сваки ученик може имати прилику да постигне резултат - успех Школски квиз „Покажи шта знаш“, организован на нивоу разреда од првог до осмог
 
мај Предметни наставници , разредни жирии
Спортско такмичење „Играмо се у школи“
 
 
новембар Наставници физичког васпитања и разредне наставе
Школски ликовни конкурс са задатом ликовном техником
 
 
март Наставник ликовног васпитања и разредне наставе
Унапредити интерни систем награђивања ученика и наставника за постигнуте резултате Ученици и наставници који су постигли најзапаженије резултате награђују се бесплатним путовањем на Сајам књига Крај октобар Педагошки колегијум
Ученици и наставници који су постигли успех на републичким такмичењима  награђују се пригодним поклонима Крај школске године Педагошки колегијум
Награђивање пригодним „Светосавским пакетићем“ ученика из сваког одељења,  који су својим понашањем пример другима јануар Одељењска већа

МОНИТОРИНГ И ЕВАЛУАЦИЈА
 
Променa Индикатори и
критеријуми
Инструменти, технике Носилац
евалуације
Учесници
 
Време
евалуације
Похваљени ученици  и наставници на свечаностима школе Показани резултати на такмичењима, смотрама и конкурсима Извештаји са такмичења, смотри и конкурса Стручна већа Предметни наставници и учитељи Током године
Постигнути резултати евидентирани у Књизи обавештења Постигнути резултати написани и прочитани из Књиге обавештења Текст у Књизи обавештења Директор школе Педагог школе и наставнички колектив Током другог полугодишта
Објављени текстови са фотографијама којима се промовише успех Број објава  на сајту и фб профилу школе у вези са похваљивањем ученика број посета школског сајта и лајкова на фб профилу Координатор актива за развојно планирање Координатор тима за школски маркетинг Током године
Урађен пано најуспешнијих ученика и њихових ментора Број успешних ученика и њихових ментора Фотографија паноа Координатор актива за развојно планирање Предметни наставници и учитељи, педагог школе, директор јун
Променa Индикатори и
критеријуми
Инструменти, технике Носилац
евалуације
Учесници
 
Време
евалуације
Реализован квиз „Покажи шта знаш“ Велики број деце учесника квиза разних узраста и промовисање најуспешнијих Припремљен материјал за квиз, фотографије и записници о резултатима Координатор културних и друштвених манифестација, координатор тима за школски маркетинг Стручна већа, педагог и директор школе мај
Одржано спортско такмичење „Играмо се у школи“ Велики број деце учесника спортског такмичења  разних узраста и промовисање најуспешнијих Припремљена правила игара за такмичење, фотографије и записници о резултатима Координатор актива за развојно планирање Чланови тима за школски спорт Октобарска недеља школског спорта
Организован и спроведен ликовни конкурс Број пријављених радова на конкурс Радови пристигли на конкурс Наставници задужени за рад ликовне секције Настaвник ликовне културе и учитељи децембар
Променa Индикатори и
критеријуми
Инструменти, технике Носилац
евалуације
Учесници
 
Време
евалуације
Реализована посета Сајму књига од стране награђених ученика и наставника Број награђених ученика и наставника Списак путника Координатор актива за развојно планирање Наставници српског језика новембар
Ученици и наставници који су учествовали на републичким такмичењима награђени су пригодним поклонима на школским свечаностима Број  награђених ученика и наставника Евиденција о награђенима у записнику са Наставничког већа Координатор актива за развојно планирање и педагог школе Наставничко веће, педагог и директор Током године
Светосавски пакетићи су уручени ученицима који су својим понашањем пример другима Број награђених ученика Евиденција награђених ученика у записницима са састанака одељељ. већа Одељењске страешине Чланови одељењског већа Децембар-јануар

РАЗВОЈНИ ЦИЉ 3.:  Обезбеђивање услова да школа буде безбеднија средина за све
 
АНАЛИЗА СТАЊА:
 
ШТА СМО ДО САДА УРАДИЛИ?
  • У школи постоји и функционише Тим за заштиту од дискриминације, насиља, злостављања и занемаривања;
  • Постојећи видео надзор се користи у сврху обезбеђивања осећаја веће безбедности и превентивно и интервентно деловање;
  • Запослени у школи су прошли обуку за реализацију пројекта „Школа без насиља“,
  • У школи је истакнут видљиво јасан негативан став према насиљу;
  • У школи се реализују превентивне активности кроз: часове одељењског старешине, кроз функционисање Вршњачког тима и кроз различите спортске сусрете којима се промовишу ненасилна комуникација и спортско навијање;
 
 
КАКВА ЈЕ СИТУАЦИЈА?
 
Анализирајући постојеће стање у школи установили смо да би било потребно наставити рад на интензивирању превентивних активности које доприносе безбедности у школској средини, јер се повремено у школи дешавају ситуације насиља, посебно са првог или ређе другог нивоа насиља. Такође је потребно  постављање додатних  камера којима ћемо обезбедити бољи надзор.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

ШТА ПЛАНИРАМО ДА УРАДИМО
 
ЗАДАЦИ АКТИВНОСТ ВРЕМЕ ЗАДУЖЕНИ
Организовање превентивних активности у школи које доприносе подизању нивоа  безбедности Школа редовно пружа информативна и едукативна сазнања ученицима, наставницима и родитељима о насиљу У току реализације ШРП Одељењске старешине, Тим за заштиту од насиља, злостављања и занемаривања, педагог, секретар, директор школе
Развијени су конкретни поступци и инструменти интервенције на насиље са јасном поделом одговорности У току реализације ШРП Тим за заштиту од насиља, злостављања и занемаривања, педагог, секретар, директор школе
Реализација радионица Вршњачког тима кроз „Форум театар“ У току реализације ШРП Вршњачки тим, наставници који су прошли обуку за реализацију „Форум театра“, педагог и директор школе
Школа реализује активности и пројекте у вези са превенцијом насиља у сарадњи  са другим школама и институцијама  у земљи и иностранству У току реализације ШРП Директор школе, педагог, Тим за заштиту од насиља, злостављања и занемаривања, Вршњачки тим и Ученички парламент
Школа организује стручно усавршавање наставника на тему позитивног васпитног деловања У првој години реализације ШРП Тим за стручно усавршавање, педагог, директор
 
 
 
 

 
МОНИТОРИНГ И ЕВАЛУАЦИЈА
 
Променa Индикатори и
критеријуми
 
Инструменти, технике Носилац
евалуације
Учесници
 
Време
евалуације
У школи се систематичније реализују превентивне активности које се односе на насиље Број реализованих активности Планови, записници и извештаји Одељењски старешина и педагог Наставници, ученици и родитељи На крају сваке школске године током реализације ШРП
Постоје листе поступака, инструменти и утврђене су процедуре за реаговање на насиље Број попуњених листа поступака Записници, извештаји Одељењски старешина, педагог, секретар и директор Сви запослени, ученици и родитељи На крају сваког полугодишта у времену трајања ШРП
Реализоване радионице Вршњачког тима кроз „Форум театар“ Број реализованих радионица План реализације, сценарио и записници Координатор Вршњачког тима, педагог и директор Вршњачки тим, ученици На крају сваке школске године током реализације ШРП
Реализоване активности и пројекти са другим школама и институцијама Број партнера и сарадника у реализацији пројеката;
Број реализованих активности и пројеката
План активности и пројекта, записници и извештаји Координатор тима за заштиту од насиља, злостављања и занемаривања, педагог и директор Задужени наставници за одређене активности и ученици На крају сваке школске године током реализације ШРП
Наставници су похађали семинар и стекли знања и  вештине позитивног васпитног деловања Број наставника на семинару и број позитивних примера у васпитној пракси Списак присутних и педагошка евиденција наставника Тим за стручно усавршавање, педагог и директор Наставници, одељењске старешине, педагог На крају сваке школске године током реализације ШРП

  1. ОБЛАСТ НАСТАВА И УЧЕЊЕ
 
 
РАЗВОЈНИ ЦИЉ 1 : Унапредити прилагођавање рада на часу образовно васпитним потребама ученика
 
АНАЛИЗА СТАЊА: 
 
ШТА СМО ДО САДА УРАДИЛИ?
 
  • Организована је допунска и додатна настава, као и часови индивидуализације
  • Детектовали смо  децу којима је потребна додатна подршка  у образовању и са њима радили према персонализованом  плану активности
  • Организовали хоризонтално стручно усавршавање где су истакнути примери добре праксе, што се тиче прилагођавања наставе потребама ученика
 
КАКВА ЈЕ СИТУАЦИЈА?
 
                У школи за сада имамо тринаест ученика којима је пружена додатна подршка у образовању у складу са њиховим образовно васпитним потребама. Повремено наставници организују часове у којима се примењују технике које доприносе индивидуализацији , односно у којима прилагођавају рад на часу образовним потребама ученика. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

ШТА ПЛАНИРАМО ДА УРАДИМО
ЗАДАЦИ АКТИВНОСТИ ВРЕМЕ ЗАДУЖЕНИ
Прилагођавање захтева,  метода , техника,  наставних средставав и материјала могућностима ученика Похађање семинара са тематиком како унапредити наставу и усмерити је на ученика. Током школске 2020/2021. године управа школе, наставници
 
Препознавање могућности ученика у одељењу
 
Током школске године наставници и учитељи
 
Планирање рада наставника у односу на могућности ученика
 
Током школске године наставници и учитељи
 
Примењивање различитих метода и техника рада на часу које су у складу са различитим могућностима ученика
 
Током године Наставници и учитељи
 
Наставник примењује различита наставна средства  и наставне материјале која код ученика развијају њихове потенцијале
 
Током године Наставници и учитељи
Наставник примењује специфичне задатке/активности/материјале  на основу ИОП-а за ученике којима је потребна додатна подршка  
Препознавање потребног нивоа подршке појединим ученицима (ИОП 1, ИОП 2 и  ИОП 3)
 
Почетком школске године Наставници и учитељи
 
Израда педагошког профила и плана активности за препознате ученике којима је потребна додатна подршка
 
Након периода праћења Мали ИОП тим
 
Реализација плана активности према препознатим потребама ученика
 
Током године Наставници и учитељи
МОНИТОРИНГ И ЕВАЛУАЦИЈА
 
Променa Индикатори и
критеријуми
Инструменти, технике Носилац
евалуације
Учесници
 
Време
евалуације
Наставници су оспособљени за примену наставе усмерене на ученика, примењују стечена знања организују процес учења  кроз кооперативно учење и праксу засновану на интегрисаним садржајима и учењу путем откривања. Број  реализованих тема са  интегрисаним садржајима и угледних часова по моделима за учење путем откривања. Увид у педагошку евиденцију педагог, директор, координатор Тима за стручно усавршавање Наставници, педагог, координатор Тима за стручно усавршавање Крај школске 2020/2021. године
Наставник зна ниво  способности и могућности  ученика Број записа  на тему процене могућности и способности ученика Увид у педагошку евиденцију, есДневник  одељењски старешина и педагог Наставник и одељењски старешина Квартално
Наставници планирају свој рад на основу сазнања о могућностима  ученика Број дневних припрема у којима се види да постоје задаци прилагођени различитим нивоима постигнућа
Број  и садржај планираних часова допунске и додатне наставе
Планови рада , дневне припреме наставника и извештаји о постигнућима ученика након тестирања  одељењски старешина и педагог Наставник,  одељенски старешина и стручна већа Квартално
Наставници примењују различите методе рада и технике које су у складу са могућностима ученика Број различитих активности и техника наведених у припремама,
Број разноврсних активности ученика на часу
Увидом у дневне припреме, педагошко инструктивном посетом часу Педагог и директор Наставници Полугодишње током трајања ШРП
Наставници примењују различита наставна средстава и наставне материјале  који код ученика развијају њихове потенцијале Број различитих наставних средстава и материјала испланираних у припремама и коришћених на часу,
 
Увидом у дневне припреме, педагошко инструктивном посетом часу Педагог и директор Наставници Полугодишње током трајања ШРП
Променa Индикатори и
критеријуми
Инструменти, технике Носилац
евалуације
Учесници
 
Време
евалуације
Наставници препознају ученике којима је потребна додатна подршка и одређују ниво подршке Број ученика које су наставници препознали као ученике којима је потребна додатна подршка Увидом у педагошку документацију и записнике СТИ-а СТИ-о-Тим за инклузију наставници Сваке године до краја првог квартала
Урађени педагошки профили из којих произилазе планови активности Број педагошких профила Увидом у документацију-педагошке профиле ученика СТИ-о - Тим за инклузију наставници Сваке године до краја првог квартала
Наставници раде према плану активности са ученицима којима је потребна додатна подршка Број сачињених планова активности Увидом у планове активности Координатор тима за  инклузију и педагог Наставници, одељењске старешине, родитељи Сваке године до краја првог квартала
 

РАЗВОЈНИ ЦИЉ 2 : Унапредити праћење и вредновање напредовања ученика
 
АНАЛИЗА СТАЊА: 
 
ШТА СМО ДО САДА УРАДИЛИ?
  • Инсистирали смо на доследној примени Правилника о оцењивању ученика
  • Неки наставници користе  резултате иницијалних тестирања ученика у правцу планирања  свог рада
  • Почели смо да примењујемо разноврсније  технике вредновања рада ученика у складу са њиховим могућностима
 
КАКВА ЈЕ СИТУАЦИЈА?
 
                Наставници углавном воде рачуна о доследнијој примени Правилника о оцењивању ученика. Спроводе иницијална тестирања и статистичку обраду добијених резултата, чије резултате  делимично користе за даље планирање у свом предмету. Наставници углавном вреднују резултате рада ученика на основу разноврснијих активности.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
ЗАДАЦИ
АКТИВНОСТИ ВРЕМЕ ЗАДУЖЕНИ
Подстицање наставника за примену вредновања разноврснијих активности ученика Упознавање и примена Правилника о оцењивању у делу шта се све вреднује приликом оцењивања ученика, не само усмене и писмене провере На почетку сваке школске године током трајања ШРП Секретар и педагог
Стручно усавршавање наставника хоризонталном едукацијом са акцентом на поступке вредновања ученичког рада и постигнућа Током реализације ШРП Координатор тима за стручно усавршавање, педагог и директор
Стручно усавршавање наставника путем семинара о различитим поступцима вредновања напредовања ученика У првој години трајања ШРП Координатор Тима за стручно усавршавање, педагог и директор
Давање потпуније и разумљивије повратне информације ученицима   о њиховим постигнућима и  коришћење  тих резултата у даљем раду Коришћење резултата иницијалног тестирања у даљем планирању рада наставника и ученика На почетку сваке школске године током трајања ШРП Наставници и педагог
Упућивање наставника да оцењују у односу на исходе и стандарде постигнућа и давање такве информације ученику Током сваке школске године Стручна већа, педагог и директор школе
Обучавање  ученика како да процењују сопствени напредак у учењу, односно, упућивање ученика на самовредновање и самопроцену резултата свога рада Током сваке школске године Наставници и одељењске старешине
ШТА ПЛАНИРАМО ДА УРАДИМО
 
 
 
 
 
 
 
МОНИТОРИНГ И ЕВАЛУАЦИЈА
 
Променa Индикатори и
критеријуми
Инструменти, технике Носилац
евалуације
Учесници
 
Време
евалуације
Наставници су упознати и примењују Правилник о оцењивању ученика посебно у сегменту различитих активности ученика које треба вредновати и оценити Број и врста  забележених активности ученика ,
Број наставника који бележи различите активности ученика
Увид у есдневник у делу педагошке евиденције сваког предметног наставника Руководиоци стручних већа, одељењски старешина, педагог, директор Сви наставници, педагог, секретар, директор Крајем сваке школске године током реализације ШРП
Наставници кроз рад у стручним већима држе презентације, предавања на тему шта се све вреднује у раду ученика Број одржаних предавања на стручним већима Презентације и записници и извештаји о раду стручних већа Руководилац стручних већа, Координатор тима за стручно усавршавање Чланови стручних већа Крајем сваке школске године током реализације ШРП
Одржан семинар на тему шта се све вреднује приликом оцењивања ученика Листа присуства семинару и сертификати за учеснике семинара Увид у листе присуства и радне досијее Координатор тима за стручно усавршавање, педагог, секретар Наставници учесници семинара, педагог, секретар, директор Крајем школске године, приликом израде извештаја о раду
Променa Индикатори и
критеријуми
Инструменти, технике Носилац
евалуације
Учесници
 
Време
евалуације
Већина наставника иницијално процењивање постигнућа ученика користи за даље планирање  рада Оперативни планови рада  наставника, као и планови  додатне, допунске и индивидуализоване наставе садрже иницијалну процену постигнућа ученика Увид у оперативне планове наставника Педагог и руководиоци стручних већа Сви наставници Током реализације ШРП
Већина наставника  приликом оцењивања ученика узима у обзир стандарде и исходе и даје такву  повратну информацију  ученицима која садржи препоруке за даље напредовање Мишљење ученика о квалитету повратне информације приликом оцењивања анкета педагог Ученици, наставници Крај школске године током реализације ШРП
Већина ученика зна начине процењивања  сопственог напретка  у учењу Број бележака у педагошкој евиденцији предметних наставника и одељењских старешина о ученичкој самопроцени  поостигнућа и проценат слагања наставникове процене и ученикове самопроцене Систематско праћење ученичке самопроцене о напредовању Наставник и одељењски старешина Ученици, наставници и одељењске старешине Крајем школске године током реализације ШРП
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
9. ВРЕМЕНСКИ РАСПОРЕД АКТИВНОСТИ
 
 
2021/2022. 2022/2023. 2023/2024. 2024/2025. 2025/2026.
  Подизање квалитета сарадње на свим нивоима  
Постићи републички просек на завршним испитима
Развијање и неговање различитих облика активног учешћа родитеља у животу школе
Организовање заједничких активности наставника и ученика чији је циљ јачање осећања припадности школи
Остваривање редовног информисања родитеља о активностима и делатностима школе
Јавно истицање и промовисање резултата ученика и наставника
  Организовање различитих школских активности за ученике у којима сваки ученик
може имати прилику да постигне резултат - успех
 
 
Унапредити интерни систем награђивања ученика и наставника за постигнуте резултате  
Организовање превентивних активности у школи које доприносе подизању нивоа  безбедности
Прилагођавање захтева,  метода , техника,  наставних средстава и материјала могућностима ученика
  Наставник примењује специфичне задатке/активности/материјале  на основу ИОП-а за ученике којима је потребна додатна подршка  
Подстицање наставника за примену вредновања разноврснијих активности ученика  
Давање потпуније и разумљивије повратне информације
        Завршавање послова, евалуација и израда новог ШРП-а
 
 
 

10. МЕРЕ УНАПРЕЂИВАЊА ОБРАЗОВНО-ВАСПИТНОГ РАДА НА ОСНОВУ АНАЛИЗЕ РЕЗУЛТАТА НА ЗАВРШНОМ ИСПИТУ

 
 
Мере унапређивања образовно-васпитног рада на основу анализе резултата на завршном испиту дате су кроз приоритетне циљеве у областима:
 
 
                Настава и учење: Унапредити прилагођавање рада на часу образовно васпитним потребама ученикаУнапредити праћење и вредновање напредовања ученика,
кроз задатке:
               1. Прилагођавање захтева, метода, техника, наставних средстава и материјала могућностима ученика,
               2.  Наставник примењује специфичне задатке/активности/материјале на основу ИОП-а за ученике којима је потребна подршка;
              3.   Давање потпуније и разумљивије повратне информације ученицима.
 
Такође, мере унапређивања су јединствене за  све предмете који се полажу на завршном испиту, с обзиром на карактер самог испита, док специфичне стратегије припреме креирају, и по потреби мењају, предметни наставници  у сопственим плановима:
 
  1. Формирање тима за припрему завршног испита.
  2. Организовање припремне наставе из свих предмета који се полажу на завршном испиту
  3. Истицање области (наставних тема) на редовним часовима  које ће највероватније бити заступњене на завршном испиту, и решавање  задатака из збирки за припрему завршног испита.
  4. Организовање групног учења ван школе (бољи ученици подучавају слабије).
  5. Набавка збирки за припрему завршног испита, упућивање на часове који постоје  на РТС планети,  а који обухватају припрему ученика за полагање заврших испита из свих 7 предмета
  6. Организовање припремне наставе ван термина, у договору са предметним наставником.
  7. Редовно похађање припремне  наставе од стране ученика
  8. Индивидуалан  рад са ученицима који полажу по посебном програму (ИОП 2), према посебном акционом плану
 
 
 
 
 
 
 
 
 
11.  МЕРЕ ЗА УНАПРЕЂИВАЊЕ ДОСТУПНОСТИ ОДГОВАРАЈУЋИХ ОБЛИКА ПОДРШКЕ И РАЗУМНИХ ПРИЛАГОЂАВАЊА И КВАЛИТЕТА ОБРАЗОВАЊА И ВАСПИТАЊА ЗА ДЕЦУ И УЧЕНИКЕ КОЈИМА ЈЕ ПОТРЕБНА ДОДАТНА ПОДРШКА

 
 
 
Мере за унапређивање доступности одговарајућих облика подршке и разумних прилагођавања и квалитета образовања и васпитања за децу и ученике којима је потребна додатна подршка остварују се кроз активности осмишљене за остваривање развојних  циљева  у областима:
 
Етос: Подизање квалитета сарадње на свим нивоима; Интензивније промовисање и подржавање резултата ученика и наставника ;
кроз задатке:  
1. Развијање и неговање различитих облика активног учешћа родитеља у животу школе,
2. Остваривање редовног информисања родитеља о активностима и делатностима школе;
3.  Организовање различитих школских активности за ученике у којима сваки ученик може имати прилику да постигне резултат – успех,
 
                Настава и учење: Унапредити прилагођавање рада на часу образовно васпитним потребама ученика; Унапредити праћење и вредновање напредовања ученика,
кроз задатке:
1. Прилагођавање захтева, метода, техника, наставних средстава и материјала могућностима ученика
2. Наставник примењује специфичне задатке/активности/материјале на основу ИОП-а за ученике којима је потребна додатна подршка;
3. Подстицање наставника за примену вредновања разноврснијих активности ученика,
4. Давање потпуније и разумљивије повратне информације ученицима
 
У оквиру ових задатака предвиђене су различите активности:
  • Стручно усавршавање наставника за примену наставе усмерене на ученика и примењивање  стечених знања тако да организују процес учења  кроз кооперативно учење и праксу засновану на интегрисаним садржајима и учењу путем откривања.
  • Стручно усавршавање наставника и јачање потребних компетенција за рад са ученицима којима је потребна додатна подршка,
  • активности којима се подстиче разумевање и толеранција (хуманитарне акције, „Дан замењених улога“, радионице...)
  • активности за подизање свести и осетљивости актера школског живота за проблеме које имају ученици којима је потребна додатна подршка (трибине, предавања, дискусије...)
  • размена примера добре праксе
  • развијање сарадње са ОШ „Херој Пинки“, кроз обезбеђивање додатне подршке ученицима којима је потребна, као и разговори њихових стручних лица са родитељима и ученицима
  • подстицање и развијање тимског рада родитеља, наставника и стручних сарадника
 
Поред ових активности, школа ће предузимати и следеће мере:
 
АКТИВНОСТИ ВРЕМЕ ЗАДУЖЕНИ НАЧИН ПРАЋЕЊА
континуирана и редовна сарадња са интерресорном комисијом током године ОС, педагог дописи, Мишљења ИРК
обезбеђивање дидактичког материјала и асистивне технологије током године управа школе извештаји
прилагођавање школског простора по потреби управа школе извештаји
 

12. МЕРЕ ПРЕВЕНЦИЈЕ НАСИЉА И ПОВЕЋАЊЕ САРАДЊЕ МЕЂУ УЧЕНИЦИМА, НАСТАВНИЦИМА И РОДИТЕЉИМА

 
Поред активности предвиђених за остваривање развојног циља Обезбеђивање услова да школа буде безбеднија средина за све   у области квалитета Етос,  кроз задатак Организовање превентивних активности у школи које доприносе подизању нивоа безбедности, предузимају се и следеће активности:
 
АКТИВНОСТИ ВРЕМЕ ЗАДУЖЕНИ НАЧИН ПРАЋЕЊА
редовна ревизија школских и одељенских правила почетак школске године тим за заштиту од насиља, злостављања и занемаривања педагошка документација, извештаји
упознавање родитеља ученика првог разреда са школским правилима и подсећање свих осталих родитеља ученика од другог до осмог разреда почетак школске године ОС записници, педагошка документација
истраживања појаве насиља током године тим за заштиту, педагог анкета, извештај
радионице ненасилног решавања сукоба у оквиру одељења током године ОС педагошка документација, извештаји
упознавање родитеља са планом и програмом заштите ученика од насиља, злостављања и занемаривања у школи септембар ОС записници, извештаји
предавања за родитеље новембар ОС,
педагог
Извештаји
 
активности у оквиру обележавања месеца ненасиља (Дан толеранције, активности ђачког парламента...) новембар тим за заштиту, ђачки парламент извештаји, фотографије
сарадња са институцијама из локалне заједнице (ПС Бач, Дом здравља, Центар за социјални рад, остале образовне установе општине Бач…) током године ОС, тим за заштиту, педагог записници, педагошка документација
појачан васпитни рад са ученицима који крше школска правила током године ОС, наставници, педагог евиденција
саветодавни рад са ученицима који имају тешкоћа у понашању током године ОС,
педгог
евиденција
спортске активности током године наставници физичког в. Извештаји, педагошка докум.
Сарадња са родитељима и тимски рад на сузбијању непримереног понашања током године ОС,
педагог
евиденција
Примена националне платформе „Чувам те „ у циљу превенције насилног понашања током године ОС,
педагог
евиденција
 

13. МЕРЕ ПРЕВЕНЦИЈЕ ОСИПАЊА УЧЕНИКА

Анализом стања по питању ученика који одустају од даљег школовања или престају да похађају наставу, утврђено је да у току једне школске године нема  ученика који напуштају редовно школовање након напуњених 15. година. Оно што представља проблем јесте редовност похађања наставе ученика из неповољних социоекономских породица, те су мере превенције осипања и усмерене у правцу повећања редовности похађања наставе:
 
 
АКТИВНОСТИ ВРЕМЕ ЗАДУЖЕНИ НАЧИН ПРАЋЕЊА
редовно обавештавање родитеља током године ОС дописи, педагошка документација
саветодавни рад са родитељима током године ОС, педагог евиденција
посете породицама током године ОС евиденција, извештаји
сарадња са институцијама у локалној заједници (просветни инспектор, Центар за социјални рад, Дом здравља) током године ОС, педагог, директор евиденција, дописи, записници
организовање помоћи ученицима у извршавању постављених задатака током године ОС, педагог педагошка документација, евиденција
саветодавни рад са ученицима током године ОС, педагог евиденција
помоћ у обезбеђивању потребног прибора и уџбеника током године ОС, управа школе евиденција
 

14. ДРУГЕ МЕРЕ УСМЕРЕНЕ НА ДОСТИЗАЊЕ ЦИЉЕВА ОБРАЗОВАЊА И ВАСПИТАЊА КОЈИ ПРЕВАЗИЛАЗЕ САДРЖАЈ ПОЈЕДИНИХ НАСТАВНИХ ПРЕДМЕТА

ОБЛАСТ АКТИВНОСТИ ВРЕМЕ ЗАДУЖЕНИ НАЧИН ПРАЋЕЊА
КУЛТУРНЕ АКТИВНОСТИ приредбе током године чланови Тима за организовање културних и друштвених активности фотографије
посете Народној библиотеци“Вук Караџић“ Бач октобар библиотекари, учитељи извештаји, фотографије
акција-„Нај читалац“ септембар, јун библиотекари извештаји, фотографије
сусрети са писцима за децу током године учитељи, библиотекари  фотографије, извештаји
месец књиге и посета Сајму књига у Београду октобар ОС,  библиотекари извештаји, панои
посете биоскопу током године учитељи, наставници фотографије, извештаји
ПРОФЕСИОНАЛНА ОРИЈЕНТАЦИЈА радионице за ученике  седмог и осмог разреда током године одељењске старешине, предметни наставници извештаји ОС и документација Тима за професионалну документацију
Сајам образовања април-мај  одељењске старешине, педагог списак ученика, фотографије
реални сусрети са стручњацима који долазе у посету ученицима седмог и осмог разреда мај директор,
ОС, тим за професионалну оријентацију
списак учесника, фотографије, извештај
ВАСПИТНИ РАД прилагођавање ученика на школу и учешће у школским активностима током године наставници, педагог , управа школе теме у оквиру редовне наставе, фотографије са свечаности и активности
подстицање личног развоја током године наставници, педагог материјал са радионица, записници, извештаји
подстицање социјалног сазнања и социјалних односа током године наставници, одељењске старешине фотографије са активности, прослава, екскурзија, извештаји
развијање комуникативне способности, сарадње и конструктивног решавања сукоба током године ОС, педагог, Тим за заштиту од насиља, занемаривања и злостављања материјал са радионица, записници тима, фотографије са активности
неговање активности за решавање индивидуалних проблема током године ОС, педагог,  Тим за заштиту од насиља, занемаривања и злостављања извештаји са саветодавног рада, записници
изграђивање моралних и других вредности током године одељењске старешине, наставници српског језика материјал са часова, евиденција
ВАСПИТНИ РАД развијање хуманих међуљудских односа и васпитање за хумане односе међу половима током године одељењске старешине, наставници биологије, педагог материјал са часова, евиденција
васпитање у духу патриотизма током године наставници, чланови Тима за организацију културних и друштвених активности фотографије, записи

15. ПЛАН ПРИПРЕМЕ ЗА ЗАВРШНИ ИСПИТ

АКТИВНОСТИ ВРЕМЕ ЗАДУЖЕНИ НАЧИН ПРАЋЕЊА
Израда годишњег плана редовне наставе математике, српског језика, биологије, историје, географије, физике и хемије поштујући закључке анализе успеха ученика на завршном испиту август чланови стручног већа план
Израда годишњег плана додатне и допунске наставе математике, српског језика, биологије, историје, географије, физике и хемије поштујући закључке анализе успеха ученика на завршном испиту септембар чланови стручног већа план
Реализација иницијалног теста септембар чланови стручног већа извештај иницијалног тестирања
Доношење мера за унапређивање квалитета наставе математике, српског језика, биологије, историје, географије, физике и хемије јануар чланови стручног већа извештај о предложеним мерама
Израда плана припремне наставе за тест из математике, српског језика и комбиновани тест на завршном испиту јануар чланови стручних већа план
Пробни завршни испит за ученике 8. разреда у организацији МПНТР -реализација и анализа резултата април месец чланови стручног већа, педагог, управа школе тестови, извештаји
Припремна настава за ученике 8. разреда (10 часова у блок настави по 2 часа дневно из српског језика и математике, а осталих пет предмета по 4 часа укупно ) јун чланови стручног већа педагошка документација
Доношење мера додатне подршке током полагања завршног испита за ученике којима је потребна додатна подршка (Посебан акциони план за ученике који завршни испит похађају по ИОПО-у) мај стручни тим за инклузивно образовање план пружања додатне подршке
 

16. ПЛАН УКЉУЧИВАЊА ШКОЛЕ У НАЦИОНАЛНЕ И МЕЂУНАРОДНЕ РАЗВОЈНЕ ПРОЈЕКТЕ

 
У протеклих неколико година школа је била укључена у пројекте: „Дигитална школа“ и  „Школа без насиља“, а од школске 2017/2018. године, у пилот пројекат Министарства просвете, науке и технолошког развоја Републике Србије, „есДневник“.
Школа је узела учешће и у Ерасмус + пројектима кроз: израду пројеката,  учешће на конурсима, имплементацију и дисеминацију одобрених пројеката и учешће у сарадњи и размени примера добре праксе на европским платформама.
По одобрењу пројекта у Годишњи план рада школе, у Школски програм и у Развојни  план  школе унеће се кораци којима ће се имплементирати знања стечена на обуци, како у оквиру наше установе (презентација, огледни часови, трибина, план имплементације), тако и ван ње (представљање пројекта и резултата, предавања, начини дељења примера добре праксе...). Тим за самовредновање и Тим за унапређивање квалитета и развој установе ће у своје планове унети кораке за учествовање у праћењу интеграције и евалуације пројекта. Резултате до којих дођемо ће укључити у своје извештаје и планове за наредну школску годину. Тим за професионални развој ће узети учешће у пројекту мобилности, као и планиране обуке у фази дисеминације, а уврстити у свој план за стручно усавршавање.
 
У наредном периоду школа ће се укључивати у националне и међународне развојне пројекте у складу са следећим планом:
 
АКТИВНОСТИ ВРЕМЕ ЗАДУЖЕНИ НАЧИН ПРАЋЕЊА
Формирање тима за пројекте почетак школске године директор, наставничко веће записници
Праћење конкурсне документације током године тим за пројекте извештај
Обавештавање управе школе и наставничког већа о актуелним конкурсима квартално координатор тима за пројекте записници, извештаји
Именовање чланова тима за реализацију пројекта током године наставничко веће, управа школе записници
Израда конкурсне документације током године пројектни тим конкурсна документација
Реализација одобрених пројеката
 
током године пројектни тим извештаји
 

 
17. ПЛАН СТРУЧНОГ УСАВРШАВАЊА НАСТАВНИКА, СТРУЧНИХ САРАДНИКА И ДИРЕКТОРА

 
План стручног усавршавања наставника, стручног сарадника и директора остварује се кроз активности осмишљене за остваривање развојних циљева у области Настава и учење: Унапредити праћење и вредновање напредовања ученика, кроз задатак Подстицање наставника  за примену вредновања разноврсних активности ученика, а предузимају се и следеће активности:
 
 
АКТИВНОСТИ ВРЕМЕ ЗАДУЖЕНИ НАЧИН ПРАЋЕЊА
ВАН УСТАНОВЕ акредитовани семинар о јачању васпитне улоге наставника 2022/2022. Тим за стручно усавршавање списак учесника, извештај, фотографије
акредитовани семинар са тематиком како унапредити наставу и усмерити је на ученика 2021/2022. Тим за стручно усавршавање списак учесника, извештај, фотографије
акредитовани семинар о различитим поступцима вредновања ученика и образовних приступа 2022/2023. Тим за стручно усавршавање списак учесника, извештај, фотографије
акредитовани семинар из области пројектне наставе 2022/2023. Тим за стручно усавршавање списак учесника, извештај, фотографије
акредитовани семинар из области инклузивног образовања 2021/2022 Тим за стручно усавршавање списак учесника, извештај, фотографије
акредитовани семинар из области активне наставе, савремених метода и различитих облика рада 2022/2023 Тим за стручно усавршавање списак учесника, извештај, фотографије
У УСТАНОВИ Угледни часови 2021-2026 наставници евиденција, протокол праћења
 
Огледни часови
 
2021-2026. наставници евиденција, протокол праћења
стручна предавања 2021-2026. наставници, стручни сарадници извештаји, записници
трибине 2021-2026. наставници, стручни сарадници извештаји, записници
прикази литературе... 2021-2026. наставници, стручни сарадници извештаји, записници
истраживања: учења, мотивације... 2021-2026. наставници, стручни сарадници извештаји, записници
учешће у пројектима 2021-2026. комисија за пројекте извештаји, записници
примери добре праксе 2021-2026. наставници, стручни сарадници евиденције
У УСТАНОВИ интерне обуке и едукације:
протокол праћења,
ефикасно управљање процесом учења на часу,
усмеравање на методе рада и стандарде
технике активног учења,
примена дигиталних технологија у настави
 
 
2021-2026
 
 
 
2021-2026
 
педагог
педагог
 
 
актив страних језика
 
актив страних језика
извештаји, записници, спискови учесника, фотографије
 

18. МЕРЕ ЗА УВОЂЕЊЕ ИНОВАТИВНИХ МЕТОДА НАСТАВЕ, УЧЕЊА И ОЦЕЊИВАЊА УЧЕНИКА

 
 
 
Мере за увођење иновативних метода наставе, учења и оцењивања ученика дате су кроз приоритетне циљеве развоја у области:
Настава и учење: Унапредити прилагођавање рада на часу образовно васпитним потребама ученика,  Унапредити праћење и вредновање напредовања ученика
Мере су разрађене кроз  задатке:  
1.Прилагођавање захтева, метода, техника, наставних средстава и материјала могућностима ученика;
2.Подстицање наставника за примену вредновања разноврснијих активности ученика;
 
 
 
 
 
19. ПЛАН НАПРЕДОВАЊА И СТИЦАЊА ЗВАЊА НАСТАВНИКА И СТРУЧНИХ САРАДНИКА:

 
АКТИВНОСТИ ВРЕМЕ ЗАДУЖЕНИ НАЧИН ПРАЋЕЊА
израда Портфолија наставника током 2021/26. сваки наставник евиденција портфолиа
израда базе податка о СУ на основу Извештаја и портфолија септембар  2021/2026. тим за СУ база податка
покретање поступка заинтересованог запосленог подношењем захтева директору током године заинтересовани запослени Захтев директору
самопроцена степена остварености О-В циљева, према степену стечених компетенција,
самопроцена иницирања и учествовања у подизању квалитета О-В рада
током године заинтересовани запослени подношење доказа о испуњености услова
директор доставља доказе Педагошком колегијуму У законском року (8 дана) директор, записник са састанка ПК (у прилогу докази и Мишљење)
Педагошки колегијум даје мишљење у законском року (30 дана) чланови ПК записник са састанка ПК (у прилогу  мишљење)
директор доставља мишљење ПК Наставничком већу и Савету родитеља који такође дају мишљења у законском року (15 дана) Наставничко веће, Савет родитеља записници са Наставничког већа и Савета родитеља (у прилогу мишљење)
достављање предлога за избор у звање са захтевом и доказима просветном саветнику у законском року директор предлог
достављање Заводу захтев за давање мишљења о предлогу за избор у звање (звање 3 и 4) у законском року директор захтев
обавештавање кандидата о мишљењу Завода у законском року директор мишљење
 

20. ПЛАН УКЉУЧИВАЊА РОДИТЕЉА, ОДНОСНО СТАРАТЕЉА У РАД ШКОЛЕ

ОБЛАСТ АКТИВНОСТИ ВРЕМЕ ЗАДУЖЕНИ НАЧИН ПРАЋЕЊА
ИНФОРМИСАЊЕ РОДИТЕЉА И СТАРАТЕЉА огласне табле током године педагог, управа, ОС обавештења
школски сајт и фејсбук профил током године тим за школски маркетинг Сајт и фејсбук профил
отворена врата једном месечно управа, ОС извештај
родитељски састанци квартално ОС записник
индивидуални разговори током године ОС, педагог евиденција
УКЉУЧИВАЊЕ У НАСТАВНЕ И ОСТАЛЕ АКТИВНОСТИ укључивање у процес наставе током године ОС, наставници евиденција, припреме
укључивање у рад школских тимова Током године Координатори тимова и управа евиденција
отворени дан током године ОС, наставници евиденција
приредбе, спортска и друга такмичења током године ОС, наставници фотографије, извештаји
радионице и трибине за родитеље током године педагог, ОС извештаји, фотографије
излети, посете, екскурзије ученика током године ОС извештаји
УКЉУЧИВАЊЕ У ПРОЦЕС ОДЛУЧИВАЊА Савет родитеља током године ОС, управа записници
Школски одбор током године управа записници
Родитељи као чланови Тимова у школи током године
 
Координатори Тимова Записници са састанака Тимова
различите анкете и упитници током године ОС, управа,
тим за самовредновање,
извештаји
ЕДУКАЦИЈА И САВЕТОДАВНИ РАД родитељски састанци током године ОС записници
радионице и трибине за родитеље током године ППС, ОС извештаји, фотографије
индивидуални разговори током године ППС, ОС евиденција
едукативни чланци на сајту и фејсбук профилу школе током године ППС сајт
 

21. ПЛАН САРАДЊЕ И УМРЕЖАВАЊА СА ДРУГИМ ШКОЛАМА И УСТАНОВАМА

 
АКТИВНОСТИ ВРЕМЕ ЗАДУЖЕНИ НАЧИН ПРАЋЕЊА
Средње школе
Дани отворених врата
(долазак средњих школа, посете средњим школама)
друго полугодиште тим за проф. оријентацију евиденција посета,
фотографије
ПС Бач
Програм «Основи  безбедности деце» за ученике  првог, четвртог и шестог разреда
током године управа школе,ПС Бач Фотографије, евиденција
Црвени крст Бач
-Дан борбе против дијабетеса
- Предавање о сиди
-Спортом против дуванског дима
- Хуманитарни пакети
током године Црвени крст,Дом здравља фотографије,
презентације, евиденција
Дом здравља Бач
- предавање лекара о болестима зависности
током године лекари Дома здравља фотографије
Центар за социјални рад Бач
- помоћ социјално угроженим ученицима
-спољна заштитна мрежа
током године стручњаци Центра извештаји,
посете породици, записници
Предшколска установа»Колибри» Бач
- организовање посета деце из предшколске установе школи
- предавање за родитеље будућих првака
друго полугодиште педагог, учитељи, учитељи продуженог боравка фотографије,
извештаји
Специјална школа «Херој Пинки» Бачка Паланка
- пружање додатне подршке ученицима којима су потребни логопедски или дефектолошки третмани
током године наставници специјалне школе евиденција посета,
фотографије,
извештаји
Народна  библиотека «Вук Караџић» Бач
- организоване посете ученика првог разреда  библиотеци
-Организовање промоција књига, биоскопских и позоришних представа, суорганизатори  манифестације «Србија у ритму Европе» за општину Бач, као и јавних часова при обележавању важних датума
 
током године библиотекари учитељи првог разреда, наставник музичке културе и културни радник Библиотеке извештаји,
фотографије
 
Културно-уметничко друштво «Младост» Бач
- посете ученика друштву
- размена ношњи
- подучавање наших ученика од стране чланова друштва
-учешће у заједничким приредбама
током године ритмичка секција, драмска секција фотографије,
извештаји
Туристичка организација општине Бач
-Дани Бача - Дани европске баштине
-Новогодишњи вашар
-Дани јагоде и меда
 
септембар, децембар, мај задужени наставници, ликовна и литерарна секција, учитељи фотографије, записници и евиденција
Спортска хала „Тврђава“ Бач
-одржавање спортских такмичења
 
 
Током године Наставници физичког васпитања, Тим за школски спорт Фотографије, записници и евиденција
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
22. ШКОЛСКИ РАЗВОЈНИ ТИМ САЧИЊАВАЈУ

 
РЕД.БРОЈ.
 
ИМЕ И ПРЕЗИМЕ
 
 
УЛОГА У ШКОЛИ
1.  Јелена Тепић Војновић Координатор Стручног актива-наставник српског језика и књижевности
2. Душанка Делић
 
Наставник биологије
3. Бранко Маринковић
 
Наставник информатике и рачунарства
4. Љиљана Умићевић
 
Наставник разредне наставе
5. Милена Антонић Наставник разредне наставе
6. Настасја Гуслов
 
Ученик
7.  
Андреа Вуковић
Ученик
8. Милан Умићевић
 
Родитељ
9. Наташа Будић
 
Представник локалне самоуправе