2021-22. АКЦИОНИ ПЛАН ШРП

ОСНОВНА ШКОЛА“ВУК КАРАЏИЋ“ БАЧ
 

 
АКЦИОНИ ПЛАН
ШКОЛСКОГ РАЗВОЈНОГ ПЛАНА ЗА ШКОЛСКУ 2021/2022. ГОДИНУ
 
15.СЕПТЕМБАР 2021.
 

 
 
  1. Област: ЕТОС
ПРОЈЕКТНА АКТИВНОСТ
 
АКТИВНОСТ НОСИОЦИ ВРЕМЕ РЕАЛИЗАЦИЈЕ
  1. Задатак
 
Развијање и неговање различитих облика активног учешћа родитеља у животу школе
Већа партиципација родитеља у рад тимова школе Координатори тимова и одељењске старешине Током године
Спортски дан – заједничка активност родитеља и  ученика – у условима усклађеним са тренутном епидемиолошком ситуацијом Одељењске старешине и наставници физичког васпитања Недеља школског спорта
Учешће родитеља на часовима и у активностима  као промотери сопственог занимања или хобија
– у условима усклађеним са тренутном епидемиолошком ситуацијом
Одељењске старешине, предметни наставници током године
  1. Задатак
 
Остваривање редовног информисања родитеља о активностима и делатностима школе
 
Пројекат „есДневник“ Чланови Одељењског већа  и школски координатори Током године
Истицање свих догађања из школског живота путем школског сајта и фејсбук профила Чланови тима за школски маркетинг, ученици чланови новинарске секције Током године
Уређивање огласне табле за родитеље Педагог школе , директор Током године
Уређење изложбеног простора школе у центру Бача, а у циљу промовисања активности  и промовисању успеха ученика и наставника у школи Директор, чланови тима за педагошко естетско уређење простора Септембар и током године
2.3. Организовање заједничких активности наставника и ученика чији је циљ јачање осећања припадности школи Организовање заједничког излета-шетње свих наставника и ученика школе уколико епидемиолошка ситуација дозволи Април-мај Наставничко веће
Организовање заједничке забаве  наставника и ученика уколико епидемиолошка ситуација дозволи мај Наставничко веће
Организовање заједничке хуманитарне активности наставника и ученика „Чепом до осмеха“ Током године Одељењске старешине и координатор еколошке секције
2.4  Задатак
 
Јавно истицање и промовисање резултата ученика и наставника
Истицање кроз похваљивање  на свечаним приредбама: Дан школе, Светосавска приредба и завршна приредба четвртих и осмих разреда (уколико епидемиолошка ситуација дозволи) Чланови наставничког већа, педагог и директор школе Током године
Јавно похваљивање путем Књиге обавештења која се чита у свим одељењима школе Педагог и директор школе Током године
Јавно похваљивање постигнутих резултата на сајту и фб профилу школе Координатор тима за школски маркетинг, директор школе Током године
Израда паноа најуспешнијих  ученика  и њихових  ментора Педагог и директор школе Јун
Ученици и наставници који су постигли успех на републичким такмичењима  награђују се пригодним поклонима Педагошки колегијум Крај школске године
Награђивање пригодним „Светосавским пригодним пакетићем школског прибора“ ученика из сваког одељења,  који су својим понашањем пример другима Одељењска већа јануар
  1. Задатак
 
Организовање превентивних активности у школи које доприносе подизању нивоа  безбедности
Школа редовно пружа информативна и едукативна сазнања ученицима, наставницима и родитељима о насиљу Одељењске старешине, Тим за заштиту од насиља, злостављања и занемаривања, педагог, секретар, директор школе У току реализације ШРП
Развијени су конкретни поступци и инструменти интервенције на насиље са јасном поделом одговорности Тим за заштиту од насиља, злостављања и занемаривања, педагог, секретар, директор школе У току реализације ШРП
Реализација радионица Вршњачког тима кроз „Форум театар“ Вршњачки тим, наставници који су прошли обуку за реализацију „Форум театра“, педагог и директор школе У току реализације ШРП
Школа реализује активности и пројекте у вези са превенцијом насиља у сарадњи  са другим школама и институцијама  у земљи и иностранству Директор школе, педагог, Тим за заштиту од насиља, злостављања и занемаривања, Вршњачки тим и Ученички парламент У току реализације ШРП
Школа организује стручно усавршавање наставника унутар установе,  на тему позитивног васпитног деловања Тим за стручно усавршавање, педагог, директор У првој години реализације ШРП

 
ЕВАЛУАЦИЈА области -  ЕТОС
 
ПРОЈЕКТНА АКТИВНОСТ
 
КРИТЕРИЈУМ УСПЕХА ИНСТРУМЕНТИ ЕВАЛУАЦИЈЕ НОСИОЦИ ВРЕМЕ РЕАЛИЗАЦИЈЕ
  1. Задатак
 
Развијање и неговање различитих облика активног учешћа родитеља у животу школе
Повећана партиципација родитеља у раду тимова школе, бар пет родитеља који активно учествују у раду тимова Записници и евиденција Координатори тимова и одељењске старешине Током године
Реализован „Спортски дан“ – заједничка активност родитеља и  ученика Фотографије, записници и евиденција Одељењске старешине,  наставници физичког васпитања, ученици и родитељи Пролећна недеља школског спорта, април-мај 2022. године
Родитељи учествују  на часовима и у активностима  као промотери сопственог занимања или хобија, бар пет родитеља Евиденција у есДневнику Одељењске старешине, предметни наставници Полугодишње
2.3.1. Организовање заједничких активности наставника и ученика чији је циљ јачање осећања припадности школи Организована заједничка шетња Фотографије и евиденција Наставничко веће, Ђачки парламент Април/мај
Организована заједничка забава Фотографије и евиденција Наставничко веће, Ђачки парламент Мај 2022.
Сви  наставници и ученици учествују у заједничкој акцији  „Чепом до осмеха“ Фотографије и евиденција Одељењске старешине, Ђачки парламент  и координатор еколошке секције и Тима за здравствену и социјалну заштиту Током школске 2021/2022. године
  1. Задатак
 
Остваривање редовног информисања родитеља о активностима и делатностима школе
 
Школа је активан члан пројекта МПНТР,  „есДневник“, који служи као основа за бољу информисаност родитеља  (с обзиром да  имају приступну шифру родитељи и ученици) Школа води документацију и евиденцију у есДневнику, а од прошле  године родитељи имају могућност информисања на тај начин Чланови Наставничког већа, одељењске старешине полугодишње
Све активности школе и догађања из школског живота објављене су путем школског сајта и фејсбук профила школе Објаве на сајту и фејсбук профилу школе Чланови тима за школски маркетинг, ученици чланови новинарске секције Полугодишња, односно годишња
Огласна табла за родитеље је ажурирана са актуелним  подацима Огласна табла за родитеље Педагог школе , директор Септембар-јун
Оформљен изложбени простор школе у центру Бача, а у циљу промовисања активности  и промовисању успеха ученика и наставника у школи Уређен изложбени  простор Директор, чланови новинарске секције Септембар -јун
  1. Задатак
 
Јавно истицање и промовисање резултата ученика и наставника
На свечаним приредбама: Дан школе, Светосавска приредба и завршна приредба четвртих и осмих разреда, истакнути и похваљени резултати ученика и наставника Фотографије и евиденција Чланови наставничког већа, педагог и директор школе Новембар 2021., јануар 2022., јун 2022.
Обавештења о похвалама ученика и наставника у којима се истичу њихови резултати  у Књизи  обавештења,  која се чита у свим одељењима школе Постојање обавештења у Књизи обавештења Педагог и директор школе На крају школске 2021/2022. године
Постојање објава на  сајту и фб профилу школе, које промовишу успех и резултате наставника и ученика Објаве Координатор тима за школски маркетинг, директор школе На крају школске 2021/2022. године
Израђен   и истакнут пано најуспешнијих  ученика  и њихових  ментора Пано успеха Педагог и директор школе Јун 2022. године
Ученици и наставници који су постигли успех на републичким такмичењима  награђени су  пригодним поклонима Списак награђених Педагошки колегијум Крај школске 2021/2022. године
Награђен  и јавно похваљен пригодним пакетићем школског прибора,  по један  ученик  из сваког одељења,  који је  својим понашањем пример другима Списак награђених, уређен пано у холу школе, записници Одељењска већа Јануар – фебруар 2022.  године
2.6.1. Задатак
 
Организовање превентивних активности у школи које доприносе подизању нивоа  безбедности
Одржана су два предавања, две презентације , једна трибине, на којима су дата  информативна и едукативна сазнања ученицима, наставницима и родитељима о насиљу Евиденција, фотографије и записници Одељењске старешине, Тим за заштиту од дискриминације, насиља, злостављања и занемаривања, педагог, секретар, директор школе Током школске 2021/2022. године
Постоје и примењују се постојећи инструменти интервенције на насиље са јасном поделом одговорности Евиденција и записници Тим за заштиту од дискриминације, насиља, злостављања и занемаривања, педагог, секретар, директор школе полугодишње
Реализоване су две погодне   радионице Вршњачког тима кроз „Форум театар“ Евиденција, записници Вршњачки тим, наставници који су прошли обуку за реализацију „Форум театра“, педагог и директор школе полугодишње
Школа је укључена и реализовала је  активности и пројекте у вези са превенцијом насиља у сарадњи  са другим школама и институцијама  у земљи и иностранству, у бар један пројекат  Фотографије, евиденције и записници Директор школе, педагог, Тим за заштиту од насиља, злостављања и занемаривања, Вршњачки тим и Ученички парламент Током школске 2021/2022. године
Организовано је   стручно усавршавање наставника на Наставничком већу, на тему позитивног васпитног деловања Фотографије, евиденција и записници Тим за стручно усавршавање, педагог, директор Прво полугодиште школске 2021/2022. године
 

 
 
2. Област: НАСТАВА И УЧЕЊЕ
 
ПРОЈЕКТНА АКТИВНОСТ
 
АКТИВНОСТ НОСИОЦИ ВРЕМЕ РЕАЛИЗАЦИЈЕ
3.1. Задатак
 
Прилагођавање захтева,  метода , техника,  наставних средстава и материјала могућностима ученика
Похађање семинара са тематиком  планирање исхода у односу на могућности ученика управа школе, наставници Током школске 2021/2022. године
 
 
Препознавање могућности ученика у одељењу
 
наставници и учитељи Током школске године
 
Примењивање различитих метода и техника рада на часу које су у складу са различитим могућностима ученика
 
Наставници и учитељи Током године
Похађање онлајн семинара на тему дигиталних компетенција наставника Управа школе, наставници, учитељи Током године
 
Наставник примењује различита наставна средства  и наставне материјале која код ученика развијају њихове потенцијале
 
Наставници и учитељи Током године
3.2. Задатак
 
Подстицање наставника за примену вредновања разноврснијих активности ученика
Упознавање и примена Правилника о оцењивању у делу шта се све вреднује приликом оцењивања ученика Секретар и педагог На почетку сваке школске године током трајања ШРП
     
Стручно усавршавање наставника хоризонталном едукацијом са акцентом на поступке вредновања ученичког рада и постигнућа Координатор тима за стручно усавршавање, педагог и директор Током реализације ШРП
     
  1. Задатак
 
Давање потпуније и разумљивије повратне информације ученицима   о њиховим постигнућима и  коришћење  тих резултата у даљем раду
Коришћење резултата иницијалног тестирања у даљем планирању рада наставника и ученика Наставници и педагог На почетку сваке школске године
Упућивање наставника да оцењују у односу на исходе и стандарде постигнућа и давање такве информације ученику Стручна већа, педагог и директор школе Током школске 2021/2022.
Обучавање  ученика како да процењују сопствени напредак у учењу Наставници и одељењске старешине Током школске 2021/2022
  1.  
Наставник примењује специфичне задатке/активности/материјале  на основу ИОП-а за ученике којима је потребна додатна подршка
Наставник користе у раду са ученицима којима је потребна додатна подршка,  примере из свакодневног живота, уче ученике наставним садржајима и измештају поједине часове из учионице у реално окружење Стручна већа, педагог, ИОП тим Током школске године

 
ЕВАЛУАЦИЈА  области - НАСТАВА И УЧЕЊЕ
 
ПРОЈЕКТНА АКТИВНОСТ
 
КРИТЕРИЈУМ УСПЕХА ИНСТРУМЕНТИ ЕВАЛУАЦИЈЕ НОСИОЦИ ВРЕМЕ РЕАЛИЗАЦИЈЕ
3.1. Задатак
 
Прилагођавање захтева,  метода , техника,  наставних средстава и материјала могућностима ученика
80%  Наставника је обучено да испланира исходе у односу на могућности ученика Увид у педагошку евиденцију Наставници, педагог, координатор Тима за стручно усавршавање Друго полугодиште 2021/2022. године
 
80% наставника препознаје  могућности ученика у одељењу
 
 
Педагошка евиденција
наставници и учитељи Септембар 2021., новембар 2021., фебруар 2022., јун 2022.
 
75% наставника  примењује  различите методе и технике рада на часу које су у складу са различитим могућностима ученика
 
Дневне припреме наставника, евалуационе листе педагошко инструктивног надзора Наставници и учитељи, педагог и директор школе На крају школске 2021/2022. године
 
75% наставника примењује различита наставна средства  и наставне материјале која код ученика развијају њихове потенцијале
 
Дневне припреме наставника, евалуационе листе педагошко инструктивног надзора Наставници и учитељи, педагог и директор школе На крају школске 2021/2022. године
3.2. Задатак
 
Подстицање наставника за примену вредновања разноврснијих активности ученика
Наставници познају и примењују  Правилник о оцењивању  и шта се све вреднује приликом оцењивања ученика Увид у продукте часа, увид у предагошку евиденцију, дневне припреме и листе педагошко инструктивног надзора Наставници и учитељи, педагог и директор школе Током школске 2021/2022. године
50% наставника су  путем хоризонталне едукације побољшали своје  вештине за вредновање ученичког рада и постигнућа евиденција Координатор тима за стручно усавршавање, педагог и директор Током школске 2021/2022. године
Наставници су стекли обимнија знања о различитим поступцима вредновања напредовања ученика, путем семинара и примењују их. Дневне припреме наставника и евалуационе листе Координатор Тима за стручно усавршавање, педагог и директор Током школске 2021/2022. године
  1. Задатак
 
Давање потпуније и разумљивије повратне информације ученицима   о њиховим постигнућима и  коришћење  тих резултата у даљем раду
50% ученика  и 80% наставника користе резултате иницијалног тестирања у планирању свог даљег рада. Месечни оперативни планови наставника, анализа постигнућа ученика и савет за даљи рад у есДневнику Наставници и  педагог Септембар 2021. године
80% наставника  оцењује  у односу на исходе и стандарде постигнућа и даје  такве информације ученику Евиденција у есДневнику Стручна већа, педагог и директор школе полугодишње
60% ученика обучено како да процењује сопствени напредак у учењу Анкета за ученике Наставници,  одељењске старешине  и педагог Јун 2022. године
  1.  
Наставник примењује специфичне задатке/активности/материјале  на основу ИОП-а за ученике којима је потребна додатна подршка
75% наставника користи у раду са ученицима којима је потребна додатна подршка,  примере из свакодневног живота, уче ученике наставним садржајима и измештају поједине часове из учионице у реално окружење Педагошка евиденција наставника, евалуационе листе педагошко-инструктивног надзора Наставници Током године 2021/2022.
 

 
  1. Област: ОБРАЗОВНА ПОСТИГНУЋА УЧЕНИКА
ПРОЈЕКТНА АКТИВНОСТ
 
АКТИВНОСТ НОСИОЦИ ВРЕМЕ РЕАЛИЗАЦИЈЕ
4.1. Задатак
 
Постизање задатих параметара из српског језика и матетатике за сва три нивоа стандарда постигнућа
Одржати  већи број часова припремне наставе од досадашњег одвојено у оба одељења;
 
Током другог полугодишта и две недеље припремне наставе након завршетка редовне наставе Предметни наставници
У оквиру припремне наставе појачати диференциран рад и припремање ученика из свих предмета, решавајући   задатке са сва три нивоа стандарда,
 
Током другог полугодишта и две недеље припремне наставе након завршетка редовне наставе Предметни наставници, педагог
Побољшати  и редовно ажурирати евиденцију наставника о праћењу остваривања образовних стандарда
 
Током другог полугодишта и две недеље припремне наставе након завршетка редовне наставе Предметни наставници
Обезбедити  бољу повратну информацију о залагању ученика и нивоима њиховог знања ученицима, родитељима и наставницима
 
Током другог полугодишта и две недеље припремне наставе након завршетка редовне наставе Предметни наставници, одељењске старешине и стручни сарадник
Обезбедити  контролу присутности ученика тим часовима и сарадњу са родитељима, како би се обезбедило 100% присуства
 
Током другог полугодишта и две недеље припремне наставе након завршетка редовне наставе Предметни наставници и одељењске старешине
4.2. Задатак
 
Достизање републичког просека на комбинованом тесту
Упознавање и примена Правилника о оцењивању у делу шта се све вреднује приликом оцењивања ученика Секретар и педагог На почетку школске године 2021/2022.
Стручно усавршавање наставника хоризонталном едукацијом са акцентом на поступке вредновања ученичког рада и постигнућа Координатор тима за стручно усавршавање, педагог и директор Током школске 2021/2022. године
     
4.3. Задатак
 
Постизање очекиваних резултата на завршном испиту у односу на индивидуалне циљеве за ученике који добијају додатну образовну подршку
Снимање постојећег стања везаних за ученике који иду по одређеној врсти индивидуалног образовног плана и осмишљавања детаљних корака активности
 
Током другог полугодишта ИОП тимови
Коришћење кварталног вредновања постигнутих исхода за појединог ученика у припремању плана активности припремне наставе за поједине ученике Током другог полугодишта ИОП тимови
Осмишљавање задатака за полагање завршног испита  у складу са способностима ученика и постигнутим исходима ученика
 
Током другог полугодишта ИОП тимови
 

 
 
ЕВАЛУАЦИЈА  области - ОБРАЗОВНА ПОСТИГНУЋА УЧЕНИКА
 
ПРОЈЕКТНА АКТИВНОСТ
 
КРИТЕРИЈУМ УСПЕХА ИНСТРУМЕНТИ ЕВАЛУАЦИЈЕ НОСИОЦИ ВРЕМЕ РЕАЛИЗАЦИЈЕ
4.1.1.  Задатак
 
Постизање задатих параметара из српског језика и матетатике за сва три нивоа стандарда постигнућа
Наставници одржавају часове припремне наставе одвојено за оба одељења Увид у педагошку евиденцију Наставници, педагог, Друго полугодиште 2021/2022. године
 
80% наставника препознаје  могућности ученика у одељењу и чешће користи диференцирани рад за припремање ученика из свих предмета на сва три нивоа стандарда
 
 
Педагошка евиденција
наставници Друго полугодиште 2020/2021., а посебно последње две седмице које су планиране само за припремну наставу осмог разреда
 
75% наставника редовно прати, ажурира евиденцију о остваривању образовних стандарда
Дневне припреме наставника, евалуационе листе о постигнутим образовним стандардима Наставници и наставници Током школске 2021/2022. године
 
Поред увида у есДневник који ће бити од ове школске године омогућен, наставници чешће износе своја запажања о раду ученикаи нивоима њиховог знања ученицима, родитељима и осталим наставницима
Број евидентираних индивидуалних контаката са родитељима, као и број евидентираних разговора са ученицима Наставници Током школске 2021/2022. године
Наставници евидентирају обавезно присуство свих ученика осмог разреда припремној настави и обавештавају одељењске старешине и родитеље о присуству ученика Евиденција присуства ученика и број обављених индивидуалних контаката због преноса информација Наставници и одељењске старешине Током трајања припремне наставе
4.2.1.  Задатак
 
Достизање републичког просека на комбинованом тесту
Наставници познају и примењују  Правилник о оцењивању  и шта се све вреднује приликом оцењивања ученика Увид у продукте часа, увид у предагошку евиденцију, дневне припреме и листе педагошко инструктивног надзора Наставници и учитељи, педагог и директор школе Током школске 2021/2022. године
50% наставника су  путем хоризонталне едукације побољшали своје  вештине за вредновање ученичког рада и постигнућа евиденција Координатор тима за стручно усавршавање, педагог и директор Током школске 2021/2022. године
4.3.1.  Задатак
 
Постизање очекиваних резултата на завршном испиту у односу на индивидуалне циљеве за ученике који добијају додатну образовну подршку
50% ученика  и 80% наставника користе резултате иницијалног тестирања у планирању свог даљег рада. Месечни оперативни планови наставника, анализа постигнућа ученика и савет за даљи рад у есДневнику Наставници и  педагог Септембар 2021. године
80% наставника  оцењује  у односу на исходе и стандарде постигнућа и даје  такве информације ученику Евиденција у есДневнику Стручна већа, педагог и директор школе полугодишње
60% ученика обучено како да процењује сопствени напредак у учењу Анкета за ученике Наставници,  одељењске старешине  и педагог Јун 2022. године

 
На основу чл. 57.став 1, тачка 2)  Закона о основама система образовања и васпитања  (  „Службени гласник РС“  број 72/2009, 52/2011 и 55/2013, 35/2015-аутентично тумачење, 68/15 и 62/2016- одлука УС), Школски одбор ОШ „Вук Караџић“ у Бачу, на седници одржаној  15. септембра 2021.године, једногласно, донео је:
 
 
ОДЛУКУ
 
Доноси  се
АКЦИОНИ ПЛАН ШКОЛСКОГ РАЗВОЈНОГ ПЛАНА
ОШ „Вук Караџић“, Бач
ЗА ШКОЛСКУ 2021/2022. ГОДИНУ
 
 
У Бачу, 15.09.2021.                                                                                                               Председник школског одбора
                                                                                                                                                                         _______________________