ERASMUS+
Следећи линк вас води до фејсбук групе која прати сва дешавања везана за Ерасмус пројекат наше школе:
https://www.facebook.com/groups/518038240183191
РАСПОРЕД ЗВОЊЕЊА
КАЛЕНДАР РАДА
ИНФОРМАТОР О РАДУ ШКОЛЕ
РАСПОРЕДИ ЧАСОВА
ШКОЛСКЕ НОВИНЕ
Контакт
Школска 1
21420 Бач
Телефони:
Секретар:021/6071-207
Директор:021/6071-224; 064/8511901
E-mail:
Фејсбук страница:
https://www.facebook.com/profile.php?id=100009980982661
Претрага
Администрација
ПРАВИЛНИК О ОРГАНИЗАЦИЈИ И СИСТЕМАТИЗАЦИЈИ РАДНИХ МЕСТА
На основу члана 24. стaв 2. и 4. Закона о раду („Службени гласник РС“, бр. 24/2005, 61/2005, 54/2009, 32/2013, 75/2014, 113/2017-одлука УС, 113/2017 и 95/2018), члана 126. став 4. тачка 19) Закона о основама система образовања и васпитања („Службени гласник РС, бр. 88/2017 и 27/2018-др.закони, 10/2019 и 6/2020 – у даљем тексту: Закон), Правилника о критеријумима и стандардима за финансирање установе која обавља делатност основног образовања и васпитања („Службени гласник РС“, бр. 73/2016, 45/2018, 106/2020 и 115/2020) и Уредбе о Каталогу радних места у јавним службама и другим организацијама у јавном сектору („Службени гласник РС“, бр. 81/2017, 6/2018 и 43/2018), директор школе доноси:
П Р А В И Л Н И К
О ОРГАНИЗАЦИЈИ И СИСТЕМАТИЗАЦИЈИ РАДНИХ МЕСТА
I ОПШТЕ ОДРЕДБЕ
Члан 1.
Овим правилником утврђује се организациони делови у вршењу делатности, радна места, врста и степен стручне спреме и други посебни услови за рад на тим радним местима, опис послова радног места и број извршилаца на утврђеним радним местима у Основној школи „Вук Караџић“ Бач(у даљем тексту: Школа).
Члан 2.
У Школи се утврђују послови, у складу са природом и организацијом образовно васпитне делатности и одређује потребан број извршилаца који треба да обезбеди ефикасно извршавање школског програма, годишњег плана рада Школе и обављање делатности Школе у целини.
Члан 3.
Услови за пријем у радни однос прописани су Законом јединствено за све запослене у Школи.Услови у погледу врсте стручне спреме за рад наставника, васпитача и стручних сарадника прописани су Законом, подзаконским актима којима се утврђују каталог радних места у јавним службама и врста стручне спреме наставника и стручних сарадника у основној школи
Услови за рад секретара Школе прописани су Законом и подзаконским актима.
Зависно од сложености послова које обављају, за остале запослене посебни услови се утврђују законом и Правилником.
Члан 4.
На почетку сваке школске године утврђује се број извршилаца у настави зависно од броја ученика и величине школе, у складу са Законом, применом мерила у погледу броја извршилаца утврђених Правилником о критеријумима и стандардима за финансирање установе која обавља делатност основног образовања и васпитања, а у складу са обавезом остваривања наставног плана и програма.
Члан 5.
У оквиру описа послова утврђених овим Правилником, директор у процесу непосредног рада и руковођења прецизира конкретне радне задатке сваком извршиоцу.
Директор школе најкасније до 31. августа издаје решење којим појединачно утврђује послове, са припадајућим бројем радних сати, недељно, током наставног периода и годишње, за сваког наставника.
Приликом издавања решења из става 1. овог члана, узима се као пуно радно време четрдесеточасовна радна недеља, односно, на годишњем нивоу, 45 радних недеља, пошто се од 52 недеље, колико их има у години, одузме 7 радних петодневних недеља на име државних празника и годишњег одмора, што значи да је пуно радно време у школској години 1800 радних сати.
Члан 6.
Остали послови који произилазе из природе радног места и задужења су везана за вршење обавезних или утврђених послова у школи, као што су: вођење записника наставничког већа, пратилац групе на екскурзији или рекреативној настави, учешће у раду стручних комисија школског одбора или комисија које именује директор школе, припрема лабараторија, радионица, кабинета и учионица за рад са ученицима и слично.
Послови по налогу директора школе су послови које он усмено или писмено наложи запосленом, а који су у непосредној функцији побољшања услова рада школе, организовања овразовно-васпитног рада, омогућавања функционисања делатности школе или реализовања обавеза или задатака које школа има према ученицима, родитељима, запосленима и другим лицима или их је утврдила у годишњем програму рада или у другом акту. Не може бити наложен онај посао који је саставни део посла, по обиму и по врсти, другог запосленог, осим ако је тај други запослени одбио да га уради или био спречен.
Члан 7.
Организациони делови у вршењу делатности у школи су:
1. послови руковођења - директор Школе ;
2. послови образовно-васпитног рада - наставно особље : наставници разредне наставе у првом циклусу; наставници у продуженом боравку и наставници предметне наставе у другом циклусу
3. стручна служба: педагог и библиотекар
4. правно финансијска служба - секретар Школе, дипломирани економиста за финансијске и рачуноводствене послове и референт правне кадровске и администаривне послове;
5. помоћно-технички служба – домар/мајстор одржавања и чистачице.
II ВРСТЕ ПОСЛА – РАДНА МЕСТА
Члан 6.
У школи постоје послови за која су одређена следећа радна места и број извршилаца на њима:
6.1.
Р.бр. | назив радног места | број извршилаца |
1. | Директор | 1 |
2. | Наставници | 25,95 |
3. | Стручни сарадници/педагог и библиотекар | 1,5 |
4. | Секретар | 1 |
5. | Дипломирани економиста за финансијске и рачуноводствене послове | 1 |
6. | Референт за правне, кадровске и административне послове | 0,50 |
7. | Домар/мајстор одржавања | 1 |
8. | Чистачица | 9,65 |
9. | Сервирка | 0,15 |
свега | 41,75 |
6.2. Наставно особље:
У Школи постоје следеће врсте радних места наставника:
1.наставник разредне наставе
2. наставник разредне наставе у продуженом боравку
3.наставник предметне наставе
Прописани услови за обављање радног места:
Бр. | Радно место | Услови | Извршилаца |
1. | Директор |
Дужност директора школе може да обавља лице које има одговарајуће образовање из члана 140. ст. 1. и 2. овог закона за наставника те врсте школе и подручја рада, за педагога и психолога, дозволу за рад наставника, васпитача и стручног сарадника, обуку и положен испит за директора установе и најмање осам година рада у установи на пословима образовања и васпитања, након стеченог одговарајућег образовања. Изузетно, ако се на конкурс не пријави ниједан кандидат са одговарајућим образовањем из члана 140. ст. 1. и 2. овог закона, дужност директора основне школе може да обавља лице које има одговарајуће образовање из члана 140. став 3. овог закона за наставника те врсте школе, дозволу за рад наставника, васпитача и стручног сарадника, обуку и положен испит за директора установе и најмање десет година рада у установи на пословима образовања и васпитања, након стеченог одговарајућег образовања. |
1 |
2. | Наставници |
Наставник и стручни сарадник јесте лице које је стекло одговарајуће високо образовање: 1) на студијама другог степена (мастер академске студије, мастер струковне студије, специјалистичке академске студије) и то: 1) студије другог степена из научне, односно стручне области за одговарајући предмет, односно групе предмета; (2) студије другог степена из области педагошких наука или интердисциплинарне, мултидисциплинарне, трансдисциплинарне студије другог степена које комбинују целине и одговарајуће научне, односно стручне области или области педагошких наука; 2) на основним студијама у трајању од најмање четири године, по прописима који су уређивали високо образовање до 10. септембра 2005. године. Лице из става 1. тачка 1) подтачка (2) овог члана мора да има завршене студије првог степена из научне, односно стручне области за одговарајући предмет, односно групу предмета. Изузетно, наставник јесте и лице са стеченим одговарајућим високим образовањем на студијама првог степена (основне академске, односно струковне и специјалистичке струковне студије), студијама у трајању од три године или вишим образовањем. Послове наставника и стручног сарадника, може да обавља лице које је стекло средње, више или високо образовање на језику на коме се остварује образовно-васпитни рад или је положило испит из тог језика по програму одговарајуће високошколске установе. Обавезно образовање лица из члана 140. овог закона је образовање из психолошких, педагошких и методичких дисциплина стечено на високошколској установи у току студија или након дипломирања, од најмање 30 бодова, од којих најмање по шест бодова из психолошких, педагошких и методичких дисциплина и шест бодова праксе у установи, у складу са европским системом преноса бодова. Сматра се да наставник, васпитач и стручни сарадник који је у току студија положио испите из педагогије и психологије или је положио стручни испит, односно испит за лиценцу има образовање из става 1. овог члана закона. |
|
2.1. 2.2. |
Наставник разредне наставе Наставник у подуженом боравку |
РАЗРЕДНА НАСТАВА Наставу и друге облике образовно-васпитног рада у предметној настави може да изводи лице које је стекло високо образовање, и то: Наставу и друге облике образовно-васпитног рада у разредној настави може да изводи: 1) професор разредне наставе, 2) професор педагогије са претходно завршеном педагошком академијом или учитељском школом, 3) професор разредне наставе и енглеског језика за основну школу, 4) мастер учитељ, 5) дипломирани учитељ - мастер, 6) професор разредне наставе и ликовне културе за основну школу. ......................................................................................................... 1) професор разредне наставе, 2) професор педагогије са претходно завршеном педагошком академијом или учитељском школом, 3) професор разредне наставе и енглеског језика за основну школу, 4) мастер учитељ, 5) дипломирани учитељ - мастер, 6) професор разредне наставе и ликовне културе за основну школу. |
8 ................... 2 |
2.3. |
Страни језик у првом циклусу
|
Наставу и друге облике образовно-васпитног рада у предметној настави из страног језика као обавезног предмета у првом циклусу основног образовања и васпитања могу да изводе лица, и то: 1) професор одговарајућег страног језика; 2) дипломирани филолог, односно професор језика и књижевности; 3) лице које испуњава услове за наставника предметне наставе у основној школи, а које је на основним студијама положило испите из педагошке психологије или педагогије и психологије, као и методике наставе; 4) професор разредне наставе, који је на основним студијама савладао програм Модула за страни језик (60 ЕСПБ - Европски систем преноса бодова) и са положеним испитом Б2; 5) мастер филолог; 6) мастер професор језика и књижевности; 7) мастер учитељ; 8) дипломирани учитељ - мастер; 9) мастер учитељ, који је на основним студијама савладао програм Модула за страни језик (60 ЕСПБ - Европски систем преноса бодова) и са положеним испитом Б2; 10) дипломирани учитељ - мастер, који је на основним студијама савладао програм Модула за страни језик (60 ЕСПБ - Европски систем преноса бодова) и са положеним испитом Б2; Лица из става 2. која нису професори одговарајућег језика треба да поседују знање језика најмање на нивоу Б2 (Заједничког европског оквира). Лица из става 2. тач. 2), 5) и 6) треба да поседују знање језика најмање на нивоу Б2 (Заједничког европског оквира), осим уколико нису завршила одговарајући студијски програм или главни предмет/профил. Ниво знања Б2 доказује се уверењем о положеном одговарајућем испиту на некој од филолошких катедри универзитета у Србији, или међународно признатом исправом за ниво знања језика који је виши од Б2 (C1 или C2 Заједничког европског оквира), а чију ваљаност утврђује Министарство просвете, науке и технолошког развоја. Предност за извођење наставе из страног језика у првом циклусу основног образовања и васпитања из става 2. овог члана имају мастер професор језика и књижевности (одговарајући студијски програм или главни предмет/профил), односно мастер филолог (одговарајући студијски програм или главни предмет/профил), односно професор, односно мастер учитељ, односно дипломирани учитељ - мастер, односно професор разредне наставе, мастер професор или професор у предметној настави и наставник у предметној настави са положеним испитом Б2. |
0,80 |
2.4. | СРПСКИ ЈЕЗИК |
Наставу и друге облике образовно-васпитног рада у предметној настави може да изводи лице које је стекло високо образовање, и то: 1. Српски језик: а) Српски језик: 1) професор српског језика и књижевности, 2) професор српског језика и књижевности са општом лингвистиком, 3) професор српске књижевности и језика, 4) професор српске књижевности и језика са општом књижевношћу, 5) дипломирани филолог српског језика са јужнословенским језицима, 6) дипломирани филолог српске књижевности са јужнословенским књижевностима, 7) професор, односно дипломирани филолог за српскохрватски језик и југословенску књижевност, 8) професор, односно дипломирани филолог за југословенску књижевност и српскохрватски језик, 9) професор српскохрватског језика и опште лингвистике, 10) професор за српскохрватски језик са јужнословенским језицима, 11) професор српскохрватског језика са источним и западним словенским језицима, 12) професор српскохрватског језика и југословенске књижевности за наставу у школама у којима се образовно-васпитни рад изводи на мађарском, односно русинском или румунском језику, 13) професор, односно дипломирани филолог за југословенску и општу књижевност, 14) професор југословенске књижевности са страним језиком, 15) дипломирани филолог за књижевност и српски језик, 16) дипломирани филолог за српски језик и књижевност, 17) професор српског језика и књижевности у одељењима за националне мањине, 18) професор српског језика и српске књижевности, 19) дипломирани компаратиста, 20) мастер филолог (студијски програми: Српски језик и књижевност, Српска књижевност и језик, Српска књижевност и језик са општом књижевношћу, Српски језик, Српска књижевност, Српска филологија (српски језик и лингвистика), Српска књижевност и језик са компаратистиком, Српски језик као страни), 21) мастер професор језика и књижевности (студијски програми: Српски језик и књижевност, Српска књижевност и језик, Српска књижевност и језик са општом књижевношћу, Српски језик, Српска књижевност, Српска филологија (српски језик и лингвистика), Српска филологија (српски језик и књижевност), Филологија, модули: Српски језик и Српски језик и компаративна књижевност, Компаративна књижевност са теоријом књижевности), (22) професор српскохрватског језика и књижевности; (23) мастер филолог из области филолошких наука; (24) професор југословенске књижевности и српског језика; (25) мастер професор предметне наставе (претходно завршене студије првог степена из научне, односно стручне области за одговарајући предмет). Лица која су стекла академско звање мастер морају имати претходно завршене основне академске студије на студијским програмима Српски језик и књижевност; Српска књижевност и језик; Српска књижевност и језик са компаратистиком; Српска филологија: српски језик и књижевност; Србистик. |
1,89 |
2.5. |
ЕНГЛЕСКИ ЈЕЗИК |
Други циклус Енглески језик: - професор, односно дипломирани филолог за енглески језик и књижевност; - дипломирани филолог англиста; - дипломирани професор енглеског језика и књижевности; - мастер филолог (студијски програм Англистика; студијски програм или главни предмет, односно профил Енглески језик и књижевност); - мастер професор језика и књижевности (студијски програм или главни предмет, односно профил Енглески језик и књижевност). Лица која су стекла академско звање мастер, морају имати претходно завршене основне академске студије из области предмета, односно на студијским групама/програмима: Језик, књижевност, култура, модул Енглески језик и књижевност; Енглески језик и књижевност; Англистика, Енглески језик и књижевност са другом страном филологијом. |
0,89 |
2.6. | НЕМАЧКИ ЈЕЗИК |
Немачки језик: - професор, односно дипломирани филолог за немачки језик и књижевност; - професор немачког језика и књижевности; - мастер филолог (студијски програм или главни предмет, односно профил Немачки језик и књижевност); - мастер професор језика и књижевности (студијски програм или главни предмет, односно профил Немачки језик и књижевност). Лица која су стекла академско звање мастер, морају имати претходно завршене основне академске студије из области предмета, односно на студијским групама/програмима: Језик, књижевност, култура, модул Немачки језик и књижевност; Немачки језик. |
0,89 |
2.7. |
ЛИКОВНА КУЛТУРА |
Ликовна култура: - дипломирани сликар, - академски сликар - ликовни педагог, - академски графичар - ликовни педагог, - академски вајар - ликовни педагог, - дипломирани сликар - професор ликовне културе, - дипломирани графичар - професор ликовне културе, - дипломирани вајар - професор ликовне културе, - дипломирани графички дизајнер - професор ликовне културе, - дипломирани уметник нових ликовних медија - професор ликовне културе, - дипломирани уметник фотографије - професор ликовне културе, - дипломирани сликар - професор, - дипломирани вајар, - дипломирани вајар - професор, - дипломирани графички дизајнер, - дипломирани архитекта унутрашње архитектуре, - дипломирани сликар зидног сликарства, - дипломирани графичар, - дипломирани графичар - професор, - професор ликовних уметности, - мастер ликовни уметник (завршене основне академске студије из области ликовне уметности, односно примењене уметности и дизајна), - мастер примењени уметник (завршене основне академске студије из области ликовне уметности, односно примењене уметности и дизајна), - мастер конзерватор и рестауратор (завршене основне академске студије из области ликовне уметности, односно примењене уметности и дизајна), - мастер дизајнер (завршене основне академске студије из области ликовне уметности, односно примењене уметности и дизајна), - лице са завршеним факултетом ликовних уметности, - лице са завршеним факултетом примењених уметности, - лице са завршеним факултетом примењених уметности и дизајна, - дипломирани костимограф; - мастер професор предметне наставе (претходно завршене студије првог степена из научне, односно стручне области за одговарајући предмет); - дипломирани сценограф. |
0,50 |
2.8. |
МУЗИЧКА КУЛТУРА |
Музичка култура: - академски музичар, - дипломирани музичар - музички педагог, - дипломирани музички педагог, - дипломирани музичар - композитор, - дипломирани композитор, - дипломирани музичар - диригент, - дипломирани музичар - музиколог, - дипломирани музиколог, - дипломирани диригент, - дипломирани музичар - акордеониста, - дипломирани музичар - гитариста, - дипломирани музичар - соло певач, - дипломирани професор солфеђа и музичке културе, - дипломирани етномузиколог, - дипломирани музичар - пијаниста, - дипломирани музичар - чембалиста, - дипломирани музичар - оргуљаш, - дипломирани музичар - харфиста, - дипломирани музичар - перкусиониста, - дипломирани музичар - виолиниста, - дипломирани музичар - виолиста, - дипломирани музичар - виолончелиста, - дипломирани музичар - контрабасиста, - дипломирани музичар - флаутиста, - дипломирани музичар - обоиста, - дипломирани музичар - кларинетиста, - дипломирани музичар - фаготиста, - дипломирани музичар - хорниста, - дипломирани музичар - трубач, - дипломирани музичар - тромбониста, - дипломирани музичар - тубиста, - професор црквене музике и појања, - дипломирани музичар - саксофониста, - професор солфеђа и музичке културе, - дипломирани музичар - педагог, - дипломирани музичар - бајаниста, - дипломирани музичар за медијску област, - професор музичког васпитања, - дипломирани музичар - педагог, - дипломирани флаутиста, - дипломирани црквени музичар (педагог, појац и диригент хора), - професор музичке културе, - мастер теоретичар уметности (професионални статус: музички педагог, етномузиколог, музиколог или музички теоретичар), - мастер музички уметник (сви професионални статуси), - мастер композитор, - дипломирани трубач; - дипломирани клавириста; - мастер професор предметне наставе (претходно завршене студије првог степена из научне, односно стручне области за одговарајући предмет); - мастер уметник дигиталних медија са завршеним основним академским студијама музичке уметности. |
0,50 |
2.9. |
ИСТОРИЈА |
. Историја: - професор историје, - професор историје и географије, - дипломирани историчар, - мастер историчар, - дипломирани историчар - мастер, - мастер професор предметне наставе. Лица која су стекла академско звање мастер, односно дипломирани - мастер треба да имају завршене основне академске студије историје. |
0,70 |
2.10. |
ГЕОГРАФИЈА |
Географија: - професор географије, - дипломирани географ, - професор географије и историје, - дипломирани професор биологије и географије, - дипломирани професор географије и информатике, - професор биологије-географије, - професор физике-географије, - професор географије-информатике - дипломирани професор географије-мастер, - дипломирани географ - мастер, - мастер географ, - мастер професор географије, - мастер професор биологије и географије, - мастер професор географије и информатике, - дипломирани географ - просторни планер, - мастер професор предметне наставе. Лица која су стекла академско звање мастер, односно дипломирани-мастер треба да имају завршене основне академске студије студијског програма: географија, дипломирани географ, професор географије, двопредметне студије биологије и географије или двопредметне студије географије и информатике. |
0,70 |
2.11. | ФИЗИКА |
Физика: - професор физике, - дипломирани физичар, - професор физике и хемије, - дипломирани педагог за физику и хемију, - професор физике и основе технике, - дипломирани педагог за физику и основе технике, - професор физике и математике, - дипломирани астрофизичар, - дипломирани физичар за примењену физику и информатику, - професор физике и хемије за основну школу, - професор физике и основа технике за основну школу, - дипломирани физичар за примењену физику, - професор физике за средњу школу, - дипломирани физичар истраживач, - дипломирани професор физике и хемије за основну школу, - дипломирани професор физике и основа технике за основну школу, - дипломирани физичар за општу физику, - дипломирани физичар за теоријску и експерименталну физику, - дипломирани педагог за физику и општетехничко образовање ОТО, - дипломирани астроном, смер астрофизика, - професор физике-информатике, - дипломирани физичар-медицинска физика, - дипломирани професор физике-мастер, - дипломирани физичар-мастер, - мастер физичар, - мастер професор физике, - мастер професор физике и хемије, - мастер професор физике и информатике, - дипломирани физичар - мастер физике-метеорологије, - дипломирани физичар - мастер физике-астрономије, - дипломирани физичар - мастер медицинске физике, - дипломирани професор физике-хемије, мастер, - дипломирани професор физике-информатике, мастер, - дипломирани физичар - професор физике - мастер, - дипломирани физичар - теоријска и експериментална физика - мастер, - дипломирани физичар - примењена и компјутерска физика - мастер, - дипломирани физичар - примењена физика и информатика - мастер, - дипломирани физичар - професор физике и основа технике за основну школу - мастер, - дипломирани физичар - професор физике и хемије за основну школу - мастер; - мастер професор математике и физике; - мастер професор информатике и физике; - дипломирани физичар - информатичар; - мастер професор предметне наставе. Лица која су стекла академско звање мастер морају имати претходно завршене основне академске студије на студијским програмима из области физике. Уколико школа преузимањем или конкурсом не заснује радни однос са лицем које испуњава услове из ст. 1. и 2. ове тачке, наставу и друге облике образовно-васпитног рада за предмет Физика може да изводи и: - дипломирани физикохемичар; - мастер физикохемичар (уз претходно завршене основне академске студије на студијским програмима из области физичке хемије или физике); - мастер физичар (уз претходно завршене основне академске студије на студијским програмима из области физичке хемије или физике). |
0.60 |
2.12. |
МАТЕМАТИКА |
Математика: - професор математике, - дипломирани математичар, - дипломирани математичар за теоријску математику и примене, - дипломирани математичар за рачунарство и информатику, - дипломирани математичар - информатичар, - професор математике и рачунарства, - дипломирани математичар за математику економије, - професор информатике - математике, - дипломирани математичар - астроном, - дипломирани математичар - примењена математика, - дипломирани математичар - математика финансија (са изборним предметом Основи геометрије), - дипломирани информатичар, - мастер математичар, - мастер професор математике, - мастер професор математике и физике, - мастер професор математике и информатике, - мастер професор физике и математике, - мастер професор информатике и математике, - дипломирани професор математике-мастер, - дипломирани математичар - мастер, - дипломирани инжењер математике - мастер (са изборним предметом Основи геометрије), - дипломирани математичар - професор математике, - дипломирани математичар - теоријска математика, - дипломирани инжењер математике (са изборним предметом Основи геометрије), - професор хемије - математике, - професор географије - математике, - професор физике - математике, - професор биологије - математике, - професор математике - теоријско усмерење, - професор математике - теоријски смер, - дипломирани математичар и информатичар, - дипломирани математичар - механичар, - мастер професор предметне наставе, - мастер математичар - професор математике. Лица која су стекла академско звање мастер, односно дипломирани-мастер треба да имају завршене основне академске студије на студијским програмима из области математике или примењене математике (са положеним испитом из предмета геометрија или основи геометрије) или двопредметне наставе математике и физике односно математике и информатике. |
1,78 |
2.13. | БИОЛОГИЈА |
Биологија: - професор биологије, - дипломирани биолог, - дипломирани молекуларни биолог и физиолог, - професор биологије и хемије, - дипломирани биолог - смер заштите животне средине, - дипломирани биолог - еколог, - дипломирани професор биологије и хемије, - професор биологије - географије, - професор биологије - хемије, - професор биологије - физике, - професор биологије - информатике, - професор биологије - математике, - дипломирани професор биологије - мастер, - дипломирани биолог - мастер, - дипломирани професор биологије - хемије, мастер, - дипломирани професор биологије - географије, мастер, - дипломирани молекуларни биолог - мастер, - дипломирани биолог заштите животне средине, - мастер биолог, - мастер професор биологије, - мастер професор биологије и географије, - мастер професор биологије и хемије, - мастер професор предметне наставе. Лица која су стекла академско звање мастер морају имати претходно завршене основне академске студије биологије. |
0,80 |
2.14. | ХЕМИЈА |
Хемија: - дипломирани хемичар, - професор хемије, - професор хемије и физике, - професор хемије и биологије, - дипломирани хемичар опште хемије, - дипломирани хемичар за истраживање и развој, - дипломирани физикохемичар, - дипломирани хемичар - смер хемијско инжењерство, - професор биологије и хемије, - професор физике и хемије за основну школу, - дипломирани професор биологије и хемије, - дипломирани хемичар - професор хемије, - дипломирани професор хемије - мастер, - професор физике - хемије, - професор географије - хемије, - професор биологије - хемије, - дипломирани професор физике - хемије, мастер, - дипломирани професор биологије - хемије, мастер, - дипломирани педагог за физику и хемију, - дипломирани физичар - професор физике и хемије за основну школу - мастер, - дипломирани хемичар - мастер, - мастер професор хемије, - мастер хемичар, - мастер професор физике и хемије, - мастер професор биологије и хемије, - мастер физикохемичар, - дипломирани инжењер хемије аналитичког смера, - мастер професор предметне наставе, - дипломирани хемичар - инжењер за контролу квалитета и менаџмент животне средине, - дипломирани инжењер хемије биоорганског смера. Лица која су стекла академско звање мастер морају имати претходно завршене основне академске студије хемије. |
0,40 |
2.15. |
ФИЗИЧКО И ЗДРАВСТВЕНО ВАСПИТАЊЕ И И |
Физичко васпитање: - професор физичког васпитања, - професор физичке културе, - дипломирани педагог физичке културе, - професор физичког васпитања - дипломирани тренер са назнаком спортске гране, - професор физичког васпитања - дипломирани организатор спортске рекреације, - професор физичког васпитања - дипломирани кинезитерапеут, - дипломирани професор физичког васпитања и спорта, - мастер професор физичког васпитања и спорта, - мастер професор физичког васпитања и кинезитерапије, - професор физичког васпитања и спорта, - мастер физичког васпитања и спорта, - професор спорта и физичког васпитања, - професор спорта и физичке културе, - мастер професор предметне наставе (претходно завршене студије првог степена из научне, односно стручне области за одговарајући предмет). Физичко васпитање - изабрани спорт: - професор физичког васпитања, - професор физичке културе, - дипломирани педагог физичке културе, - професор физичког васпитања - дипломирани тренер са назнаком спортске гране, - професор физичког васпитања - дипломирани организатор спортске рекреације, - професор физичког васпитања - дипломирани кинезитерапеут, - мастер професор физичког васпитања и спорта, - мастер професор физичког васпитања и кинезитерапије, - дипломирани професор физичког васпитања и спорта. |
120 |
2.16. |
ТЕХНИКА И ТЕХНОЛОГИЈА |
Техника и технологија: - професор техничког образовања, - професор технике, - професор технике и информатике, - професор информатике и техничког образовања, - професор техничког образовања и машинства, - професор технике и машинства, - професор машинства, - професор електротехнике, - професор техничког образовања и техничког цртања, - професор техничког образовања и физике, - професор физике и основа технике, - професор техничког образовања и хемије, - дипломирани педагог за физику и општетехничко образовање ОТО, - дипломирани професор физике и основа технике за основну школу, - професор физике и основа технике за основну школу, - професор техничког образовања и васпитања, - професор техничког васпитања и образовања, - професор политехничког образовања и васпитања, - професор политехничког васпитања и образовања, - професор политехничког образовања, - професор технике и графичких комуникација, - професор производно-техничког образовања, - дипломирани педагог за техничко образовање, - дипломирани педагог за физику и основе технике, - професор основа технике и производње, - професор политехнике, - професор технике и медијатекарства, - професор техничког образовања и медијатекар, - дипломирани физичар - професор физике и основа технике за основну школу - мастер, - дипломирани професор физике и основа технике за основну школу - мастер, - дипломирани професор технике и информатике - мастер, - дипломирани професор технике - мастер, - мастер професор технике и информатике, - мастер професор информатике и технике, - професор основа технике и информатике, - мастер професор технике и информатике за електронско учење, - мастер професор предметне наставе (претходно завршене студије првог степена из области техничког и информатичког образовања). Наставу из предмета одређених у ставу 1. овог члана могу да изводе и лица која су завршила двопредметне студије на факултету, ако су на том факултету савладала програм из тих предмета у трајању од осам семестара. |
1,40 |
2.17 | ИНФОРМАТИКА И РАЧУНАРСТВО |
Информатика и рачунарство: - професор, односно дипломирани професор (са завршеним основним студијама у трајању од најмање четири године, по прописима који су уређивали високо образовање до 10. септембра 2005. године у области информатике, математике, физике, електротехнике, машинства или техничког образовања); - професор, односно дипломирани професор (са завршеним основним студијама у трајању од најмање четири године, по прописима који су уређивали високо образовање до 10. септембра 2005. године, двопредметне студије, где је један предмет обавезно информатика; - дипломирани математичар, дипломирани физичар, дипломирани информатичар (сви смерови и одсеци, са завршеним основним студијама у трајању од најмање четири године, по прописима који су уређивали високо образовање до 10. септембра 2005. године); - дипломирани инжењер (са завршеним основним студијама у трајању од најмање четири године, по прописима који су уређивали високо образовање до 10. септембра 2005. године у области информатике, информационих технологија, организационих наука, електротехнике и рачунарске технике; - дипломирани економиста (са завршеним основним студијама у трајању од најмање четири године, по прописима који су уређивали високо образовање до 10. септембра 2005. године у области информатике); - мастер професор у области информатике, математике, физике, електротехнике, машинства; - мастер професор (двопредметне студије) где је један предмет обавезно информатика; - мастер математичар, мастер физичар, мастер информатичар (свих смерова и одсека); - мастер инжењер у области информатике, информационих технологија, организационих наука, електротехнике или рачунарске технике; - мастер економиста у области информатике; - мастер дизајнер медија у образовању; - мастер библиотекар-информатичар; - мастер професор предметне наставе (претходно завршене студије првог степена из области информатике, информационих технологија, математике, физике, организационих наука, електротехнике или рачунарске технике); - мастер инжењер машинства. Лица која су стекла академско звање мастер морају да имају у оквиру завршених основних академских студија положено најмање пет испита из информатичких предмета, од тога најмање један из области Програмирање и два предмета из једне или две следеће области - Математика или Теоријско рачунарство. Наставу и друге облике образовно-васпитног рада из предмета Информатика и рачунарство може да изводи и лице које је на основним студијама у трајању од најмање четири године, по прописима које су уређивали високо образовање до 10. септембра 2005. године, савладало програм рачунарства и информатике у трајању од најмање четири семестра. Уколико школа преузимањем или конкурсом не заснује радни однос са лицем које испуњава услове из ст. 1-3. ове тачке, наставу и друге облике образовно-васпитног рада за предмет Информатика и рачунарство може да изводи и: - мастер учитељ, који је током студија остварио 90 ЕСПБ бодова из области информатике и рачунарства; - лице које је стекло стручни назив струковни специјалиста, по прописима који су уређивали високо образовање до 7. октобра 2017. године, ако у оквиру завршених студија има положено најмање пет информатичких предмета (од тога најмање један из области Програмирање и најмање два предмета из једне или две следеће области - Математика или Теоријско рачунарство). Испуњеност услова из ове тачке утврђује министарство надлежно за послове образовања, на основу наставног плана и програма студија, односно студијског програма. |
0,70 |
Члан 7.
ИЗБОРНА НАСТАВА О
Послове наставника изборног предмета у школи обављају запослени који испуњавају услове у погледу врсте и степена образовања који су прописани Правилником о врсти и степену образовања наставника који изводе образовно васпитни рад из изборних предмета у основној школи („Сл. гласник РС број Просветни гласник“ , бро. 11/2012, 15/2013, 2/2016, 10/2016, 11/2016 и 2/2017, 11/2017, 16/2020 и 3/2021) РАДПРЕДМОО
2.18. |
ГРАЂАНСКО ВАСПИТАЊЕ |
1. Грађанско васпитање: 1) први циклус основног образовања и васпитања: - професор разредне наставе, - професор педагогије са претходно завршеном педагошком академијом или учитељском школом, - професор педагогије, - дипломирани педагог, општи смер или смер школске педагогије, - дипломирани школски педагог - психолог, - професор психологије, - дипломирани психолог, општи смер или смер школске психологије, - дипломирани школски психолог - педагог, - дипломирани школско-клинички психолог, - дипломирани социјални радник, са положеним стручним испитом, односно испитом за лиценцу у области образовања, - дипломирани педагог, - мастер учитељ, - мастер педагог, - мастер психолог, - дипломирани учитељ - мастер, - дипломирани психолог - мастер, - дипломирани педагог - мастер, - лица која испуњавају услове за обављање стручних послова: социјални радник, дефектолог, логопед и андрагог; - лице које испуњава услове за наставника основне школе; - лице које испуњава услове за стручног сарадника основне школе; - дипломирани филолог опште књижевности и теорије књижевности; - дипломирани музички педагог. 2) други циклус основног образовања и васпитања: - професор педагогије, - дипломирани педагог, општи смер или смер школске педагогије, - дипломирани школски педагог - психолог, - професор психологије, - дипломирани психолог, општи смер или смер школске психологије, - дипломирани школски психолог - педагог, - дипломирани школско-клинички психолог, - лице које испуњава услове да изводи наставу из предмета страни језик, у складу са правилником којим је прописана врста образовања наставника и стручних сарадника у основној школи, - дипломирани социјални радник, са положеним стручним испитом, односно испитом за лиценцу у области образовања, - дипломирани педагог, - професор географије, - дипломирани географ, - лице које испуњава услове да изводи наставу из предмета српски језик, у складу са правилником којим је прописана врста образовања наставника и стручних сарадника у основној школи, - мастер педагог, - мастер психолог, - мастер филолог, - мастер професор језика и књижевности, - дипломирани психолог - мастер, - дипломирани педагог - мастер, - мастер географ, - дипломирани географ - мастер, - мастер професор географије, - лице које испуњава услове да изводи наставу из предмета историја, у складу са правилником којим је прописана врста образовања наставника и стручних сарадника у основној школи, - лица која испуњавају услове за обављање стручних послова: социјални радник, дефектолог, логопед и андрагог, - дипломирани географ - просторни планер, - лице које испуњава услове за извођење наставе из предмета матерњи језик националне мањине, у складу са правилником којим је прописана врста образовања наставника и стручних сарадника у основној школи, - лице које испуњава услове за извођење наставе из изборног предмета матерњи језик/говор националне мањине са елементима националне културе, у складу са овим правилником; - лице које испуњава услове за наставника основне школе; - лице које испуњава услове за стручног сарадника основне школе; -дипломирани музички педагог. Лица из члана 2. тачка 1. подтач. 1) и 2) могу да изводе наставу уколико су, у складу са прописом којим се уређује стално стручно усавршавање и стицање звања наставника, васпитача и стручних сарадника, савладала програм обуке за извођење наставе из предмета грађанско васпитање за одговарајући разред, односно која су претходно завршила неке од следећих програма: Обука за наставника грађанског васпитања; Интерактивна обука/тимски рад; Умеће одрастања; Умеће комуникације; Активна настава кроз учење; Едукација за ненасиље; Речи су прозори и зидови; Чувари осмеха; Учионица добре воље; Култура критичког мишљења; Буквар дечијих права; Дебатни клуб; Безбедно дете; Злостављање и занемаривање деце; Здраво да сте или која имају завршен специјалистички курс за наставнике грађанског васпитања на одговарајућој високошколској установи. |
------- 0,20 |
|||
2.19. |
ВЕРСКА НАСТАВА (1) Православни катихизис (веронаука) ................................... (2) Католички вјеронаук |
Верска настава: 1) први циклус основног образовања и васпитања: (1) Православни катихизис (веронаука) - лице које је завршило богословски факултет, - лице које је завршило духовну академију, - лице са вишом богословском спремом - завршеним Богословским институтом при Богословском факултету или завршеном богословијом (виша стручна спрема), - наставник разредне наставе оспособљен за извођење верске наставе, - професор разредне наставе оспособљен за извођење верске наставе, - наставник предметне наставе оспособљен за извођење верске наставе, - професор предметне наставе оспособљен за извођење верске наставе; други циклус основног образовања и васпитања: (1) Православни катихизис (веронаука) - лице које је завршило богословски факултет, - лице које је завршило духовну академију, - лице са вишом богословском спремом - завршеним Богословским институтом при Богословском факултету или завршеном богословијом (виша стручна спрема), - наставник разредне наставе оспособљен за извођење верске наставе, - професор разредне наставе оспособљен за извођење верске наставе, - наставник предметне наставе оспособљен за извођење верске наставе, - професор предметне наставе оспособљен за извођење верске наставе; први циклус основног образовања и васпитања: Католички вјеронаук - дипломирани теолог, - дипломирани катехета, - теолог-катехета, - наставник разредне наставе оспособљен за извођење верске наставе, - професор разредне наставе оспособљен за извођење верске наставе, - наставник предметне наставе оспособљен за извођење верске наставе, - професор предметне наставе оспособљен за извођење верске наставе; други циклус основног образовања и васпитања: (3) Католички вјеронаук - дипломирани теолог, - дипломирани катехета, - теолог - катехета, - наставник разредне наставе оспособљен за извођење верске наставе, - професор разредне наставе оспособљен за извођење верске наставе, - наставник предметне наставе оспособљен за извођење верске наставе, - професор предметне наставе оспособљен за извођење верске наставе; |
0,50 ........ 0,10 |
|||
2.20. |
Народна традиција: (слободна наставна активност) |
- професор разредне наставе, - професор педагогије са претходно завршеном педагошком академијом или учитељском школом, - професор српског језика и књижевности, - професор српског језика и књижевности са општом лингвистиком, - професор српске књижевности и језика, - професор српске књижевности и језика са општом књижевношћу, - професор за српскохрватски језик и југословенску књижевност, - професор за југословенску књижевност и српскохрватски језик, - професор српскохрватског језика и опште лингвистике, - професор за српскохрватски језик са јужнословенским језицима, - професор српскохрватског језика са источним и западним словенским језицима, - професор српскохрватског језика и југословенске књижевности за наставу у школама у којима се образовно-васпитни рад изводи на мађарском, односно русинском или румунском језику, - професор за југословенску и општу књижевност, - професор југословенске књижевности са страним језиком, - лице које испуњава услове за извођење наставе из предмета матерњи језик националне мањине, у складу са правилником којим је прописана врста образовања наставника и стручних сарадника у основној школи, - мастер учитељ, - професор српског језика и српске књижевности, - мастер филолог (студијски програми: Српски језик и књижевност, Српска књижевност и језик, Српска књижевност и језик са општом књижевношћу, Српски језик, Српска књижевност, Српска филологија (српски језик и лингвистика)), - мастер професор језика и књижевности (студијски програми: Српски језик и књижевност, Српска књижевност и језик, Српска књижевност и језик са компаратистиком, Српски језик, Српска књижевност, Српска филологија (српски језик и лингвистика)), - дипломирани учитељ - мастер, - лице које испуњава услове да изводи наставу из предмета историја, у складу са правилником којим је прописана врста образовања наставника и стручних сарадника у основној школи. |
|
|||
2.21 |
Цртање, сликање и вајање: (слободна наставна активност) |
Цртање, сликање и вајање: - дипломирани сликар, - дипломирани сликар - професор, - дипломирани сликар - професор ликовне културе, - академски сликар, - академски сликар - ликовни педагог, - дипломирани вајар, - дипломирани вајар - професор, - дипломирани вајар - професор ликовне културе, - академски вајар, - академски вајар - ликовни педагог, - дипломирани графичар, - дипломирани графичар - професор ликовне културе, - дипломирани графичар - професор, - дипломирани графичар визуелних комуникација - професор ликовне културе, - академски графичар, - академски графичар - ликовни педагог, - дипломирани сликар примењеног сликарства, - дипломирани сликар рестауратор, - дипломирани вајар примењеног вајарства, - дипломирани архитекта унутрашње архитектуре, - дипломирани графичар примењене графике, - дипломирани костимограф, - дипломирани костимограф савременог одевања, - дипломирани костимограф сценског костима, - дипломирани индустријски дизајнер, - дипломирани дизајнер текстила, - дипломирани графички дизајнер, - дипломирани графички дизајнер - професор ликовне културе, - дипломирани сценограф, - дипломирани керамичар, - дипломирани фотограф, - наставник ликовне културе, - дипломирани сликар - текстила, - дипломирани сликар - керамичар, - дипломирани сликар зидног сликарства, - дипломирани дизајнер графике - графика књиге, - дипломирани уметник нових ликовних медија - професор ликовне културе, - дипломирани уметник фотографије - професор ликовне културе, - професор ликовних уметности, - дипломирани архитекта на Факултету примењених уметности у Београду - Универзитета у Београду, - лице са завршеним факултетом примењених уметности и дизајна, односно, лице са завршеним факултетом примењених уметности, - лице са завршеним факултетом ликовних уметности, - мастер ликовни уметник, са завршеним основним академским студијама из области ликовне уметности, односно примењене уметности и дизајна, - мастер примењени уметник, са завршеним основним академским студијама из области ликовне уметности, односно примењене уметности и дизајна, - мастер конзерватор и рестауратор, са завршеним основним академским студијама из области ликовне уметности, односно примењене уметности и дизајна, - мастер дизајнер, са завршеним основним академским студијама из области ликовне уметности, односно примењене уметности и дизајна. |
||||
2.22 | Матерњи језик/говор са елементима националне културе |
Словачки језик са елементима националне културе: (1) први циклус основног образовања и васпитања: - професор разредне наставе, - професор педагогије са претходно завршеном педагошком академијом или учитељском школом, - професор, односно дипломирани филолог за словачки језик и књижевност, - мастер учитељ, - дипломирани учитељ - мастер, - мастер филолог (студијски програм или главни предмет/профил словачки језик), - мастер професор језика и књижевности (студијски програм или главни предмет/профил словачки језик); (2) други циклус основног образовања и васпитања: - професор, односно дипломирани филолог за словачки језик и књижевност, - професор разредне наставе, са положеним испитом из словачког језика са методиком на одговарајућем факултету, - мастер учитељ, - дипломирани учитељ - мастер, - мастер филолог (студијски програм или главни предмет/профил словачки језик), - мастер професор језика и књижевности (студијски програм или главни предмет/профил словачки језик). |
0,20 | |||
Матерњи језик/говор са елементима националне културе |
Мађарски језик са елементима националне културе: (1) први циклус основног образовања и васпитања: - професор разредне наставе, - професор педагогије са претходно завршеном педагошком академијом или учитељском школом, - професор, односно дипломирани филолог за мађарски језик и књижевност, - мастер учитељ, - дипломирани учитељ - мастер, - мастер филолог (студијски програм или главни предмет/профил мађарски језик), - мастер професор језика и књижевности (студијски програм или главни предмет/профил мађарски језик); (2) други циклус основног образовања и васпитања: - професор, односно дипломирани филолог за мађарски језик и књижевност, - професор разредне наставе, са положеним испитом из мађарског језика са методиком на одговарајућем факултету, - мастер учитељ, - дипломирани учитељ - мастер, - мастер филолог (студијски програм или главни предмет/профил мађарски језик), - мастер професор језика и књижевности (студијски програм или главни предмет/профил мађарски језик). |
0,10 | ||||
Матерњи језик/говор са елементима националне културе | Немачки језик | 0,10 | ||||
2.23 |
Чувари природе (слободна наставна активност) |
други циклус основног образовања и васпитања: - дипломирани биолог - смер заштите животне средине, - дипломирани биолог - еколог, - професор биологије, - дипломирани биолог, - професор природних наука, - дипломирани молекуларни биолог и физиолог, - професор биологије и хемије, - професор хемије и биологије, - мастер професор биологије, - мастер биолог, - мастер биолог - еколог, - мастер професор екологије, - мастер еколог, - мастер професор екологије и заштите животне средине, - мастер професор биологије и хемије, - мастер географ, - мастер професор биологије и географије, - мастер географ за област животне средине, - дипломирани географ - мастер, - мастер професор географије, - лица која су завршила двопредметне студије на факултету, ако су на том факултету савладала програм из тих предмета у трајању од осам семестара, - професор природних наука - мастер, - дипломирани географ заштите животне средине |
||||
2.24 |
Свакодневни живот у прошлости (слободна наставна активност) |
- лице које испуњава услове да изводи наставу из предмета историја, у складу са прописом којим је прописана врста образовања наставника и стручних сарадника у основној школи. | ||||
2.25 |
Домаћинство (слободна наставна активност) |
- лица која испуњавају услове за извођење наставе хемије према правилнику којим је прописана врста образовања наставника и стручних сарадника у основној школи, - лица која испуњавају услове за извођење наставе биологије према правилнику којим је прописана врста образовања наставника и стручних сарадника у основној школи, - професор природних наука. Предност за извођење наставе у првом циклусу основног образовања и васпитања из предмета подтач. 1, 3, 4, 5, 6, 7, 8. и 12. овог члана имају: - мастер учитељ, - дипломирани учитељ - мастер, - професор разредне наставе, - професор педагогије са претходно завршеном педагошком академијом или учитељском школом |
||||
2.26 |
Хор и оркестар (слободна наставна активност) |
- академски музичар, - дипломирани музичар - музички педагог, - дипломирани музички педагог, - дипломирани музичар - композитор, - дипломирани композитор, - дипломирани музичар - диригент, - дипломирани музичар - музиколог, - дипломирани музиколог, - дипломирани етномузиколог, - дипломирани музичар - пијаниста, - дипломирани музичар - чембалиста, - дипломирани музичар - оргуљаш, - дипломирани музичар - харфиста, - дипломирани музичар - перкусиониста, - дипломирани музичар - виолиниста, - дипломирани музичар - виолиста, - дипломирани музичар - виолончелиста, - дипломирани музичар - контрабасиста, - дипломирани музичар - флаутиста, - дипломирани музичар - обоиста, - дипломирани музичар - кларинетиста, - дипломирани музичар - фаготиста, - дипломирани музичар - хорниста, - дипломирани музичар - трубач, - дипломирани музичар - тромбониста, - дипломирани музичар - тубиста, - професор солфеђа и музичке културе, - дипломирани музичар за медијску област, - дипломирани диригент, - дипломирани музичар - акордеониста, - дипломирани музичар - гитариста, - дипломирани музичар - соло певач, - дипломирани професор солфеђа и музичке културе, - дипломирани музичар-саксофониста, - мастер теоретичар уметности - професионални статус: музички педагог, етномузиколог, музиколог или музички теоретичар, - мастер музички уметник - сви професионални статуси, - мастер композитор, - професор музичког васпитања, - дипломирани музичар - педагог, - дипломирани клавириста. |
||||
3. СТРУЧНА СЛУЖБА
3.1. |
Школски педагог: |
Школски педагог: - професор педагогије, - дипломирани педагог - општи смер или смер школске педагогије, - дипломирани школски педагог-психолог, - дипломирани педагог, - мастер педагог, - дипломирани педагог - мастер. |
1 |
3.2. |
Библиотекар: |
- Библиотекар: - дипломирани библиотекар - информатичар, - професор, односно дипломирани филолог језика и књижевности, - професор, односно дипломирани филолог за општу књижевност са теоријом књижевности, - професор разредне наставе, - професор језика и књижевности, односно књижевности и језика - смер за библиотекарство, - професор, односно дипломирани филолог књижевности и језика, - професор српскохрватског језика и југословенске књижевности, - професор српског језика и књижевности, - професор српске књижевности и језика са општом књижевношћу, - професор, односно дипломирани филолог за југословенску књижевност и српскохрватски језик, - професор, односно дипломирани филолог за југословенску књижевност и општу књижевност, - мастер библиотекар - информатичар, - мастер филолог (главни предмет/профил библиотекарство и информатика), - мастер професор језика и књижевности (главни предмет/профил библиотекарство и информатика), - професор југословенских књижевности, - дипломирани компаративиста и библиотекар; - професор српске књижевности и језика. Уколико школа преузимањем или конкурсом не заснује радни однос са лицем које испуњава услове из става 1. ове тачке, послове Библиотекара може да обавља и: - мастер учитељ |
0,50 |
4. ПРАВНО-ФИНАНСИЈСКА СЛУЖБА
4.1. |
Секретар школе |
Високо образовање: Дипломирани правник – мастер или дипломирани правник који је стекао високо образвоање на основним студијама у трајању од најмање четири годинеСекретар мора да има образовање из области правних наука у складу са чланом 140. став 1. Закона о основама система образовања и васпитања и дозволу за рад секретара - лиценца за секретара 1) на студијама другог степена (мастер академске студије, мастер струковне студије, специјалистичке академске студије): 2) на основним студијама у трајању од најмање четири године, по прописима који су уређивали високо образовање до 10. септембра 2005. године. |
1 |
4.2. | Дипломирани економиста за финансијске и рачуниводствене послове |
Високо образовање: - на основним академским студијама у обиму од најмање 240 ЕСПБ бодова, односно специјалистичким струковним студијама, по пропису који уређује високо образовање почев од 10. септембра 2005. године; - на основним студијама у трајању од најмање четири године, по пропису који је уређивао високо образовање до 10. септембра 2005. године. |
1 |
4.3. | Референт за правне, кадровске и административне послове | Средње образовање у четворогодишњем трајању, након завршене средње школе правно економског смера или гимназија. |
0,50 |
5.1. | Домар/мајстор одржавања |
Средње образовање у трогодишњем или четворогодишњем трајању – електро, столарске или водоинсталатерске струке. Средње образовање у трогодишњем или четворогодишњем трајању – електро, машинске струке , бравар и сл. и положен испит за вршење послова на руковању котловским постројењима |
1 |
5.2. | Сервирка | Средње трогодишње образовање и одговарајући испит о хигијени животних намирница у складу са подзаконским актом. | 0,15 |
5.3. | Чистачица | Основна школа | 9,65 |
III ОПИС РАДНИХ МЕСТА
Члан 8.
ДИРЕКТОР ШКОЛЕ
Назив радног места | ДИРЕКТОР УСТАНОВЕ |
Општи/типични опис посла |
Директор руководи радом установе.Директор је одговоран за законитост рада и за успешно обављање делатности установе.Осим послова утврђених законом и статутом установе, директор:1) планира и организује остваривање програма образовања и васпитања и свих активности установе;2) је одговоран за обезбеђивање квалитета, самовредновање, стварање услова за спровођење спољашњег вредновања, остваривање стандарда постигнућа и унапређивање квалитета образовно-васпитног рада;3) је одговоран за остваривање развојног плана установе;4) одлучује о коришћењу средстава утврђених финансијским планом и одговара за одобравање и наменско коришћење тих средстава, у складу са законом;5) сарађује са органима јединице локалне самоуправе, организацијама и удружењима;6) пружа подршку у стварању амбијента за остваривање предузетничког образовања и предузетничких активности ученика;7) организује и врши инструктивно-педагошки увид и прати квалитет образовно-васпитног рада и педагошке праксе и предузима мере за унапређивање и усавршавање рада наставника, васпитача и стручних сарадника;8) планира и прати стручно усавршавање запослених и спроводи поступак за стицање звања наставника, васпитача и стручних сарадника;9) је одговоран за регуларност спровођења свих испита у установи у складу са прописима;10) предузима мере у случајевима повреда забрана из чл. 110-113. овог закона;11) предузима мере ради извршавања налога просветног инспектора и предлога просветног саветника, као и других инспекцијских органа;12) је одговоран за благовремен и тачан унос и одржавање ажурности базе података о установи у оквиру јединственог информационог система просвете;13) обавезан је да благовремено информише запослене, децу, ученике и родитеље, односно друге законске заступнике, стручне органе и органе управљања о свим питањима од интереса за рад установе у целини;14) сазива и руководи седницама васпитно-образовног, наставничког, односно педагошког већа, без права одлучивања;15) образује стручна тела и тимове, усмерава и усклађује рад стручних органа у установи;16) сарађује са родитељима, односно другим законским заступницима деце и ученика установе и саветом родитеља;17) подноси извештај органу управљања, најмање два пута годишње, о свом раду и раду установе;18) одлучује о правима, обавезама и одговорностима ученика и запослених, у складу са овим и другим законом;19) доноси општи акт о организацији и систематизацији послова, у складу са законом;20) обезбеђује услове за остваривање права деце и права, обавезе и одговорности ученика и запослених, у складу са овим и другим законом;21) сарађује са ученицима и ученичким парламентом;22) одлучује по жалби на решење конкурсне комисије за избор кандидата за пријем у радни однос;23) обавља и друге послове у складу са законом и статутом. |
Стручна спрема/образовање |
Високо образовање:- на студијама другог степена (мастер академске студије, мастер струковне студије, специјалистичке академске студије);- на основним студијама у трајању од најмање четири године, по прописима који су уређивали високо образовање до 10. септембра 2005. године;изузетно:- на студијама првог степена (основне академске, односно струковне и специјалистичке струковне студије), студијама у трајању од три године или вишим образовањем - за директора предшколске установе, а за директора основне школе ако се на конкурс не пријави ниједан кандидат са одговарајућим образовањем. |
Додатна знања / испити / радно искуство / компетенције |
- дозвола за рад наставника, васпитача и стручног сарадника (лиценца) -обука и положен испит за директора установе (лиценца); -осам, односно 10 година рада на пословима образовања и васпитања након стеченог одговарајућег образовања, зависно од степена стручне спреме, у складу са прописима којима се уређује област образовања и васпитања. |
Назив радног места | СТРУЧНИ САРАДНИК - ПЕДАГОГ |
---|---|
Општи/типични опис посла |
Задаци стручног сарадника су да, у оквиру своје надлежности, ради на: 1) унапређивању образовно-васпитног рада у Школи; 2) праћењу, подстицању и пружању подршке укупном развоју ученика у домену физичких, интелектуалних, емоционалних и социјалних капацитета и предлагању мера у интересу развоја и добробити детета; 3) пружању стручне подршке васпитачу, наставнику и директору за: (1) стварање подстицајне средине за учење уз примену савремених научно заснованих сазнања, (2) јачање компетенција и професионални развој наставника, васпитача и стручних сарадника, (3) развијање компетенција за остваривање циљева и општих исхода образовања и васпитања; 4) развоју инклузивности Школе; 5) стручним пословима у заштити од насиља и стварању безбедне средине за развој ученика, заштити од дискриминације и социјалне искључености ученика; 6) праћењу и вредновању образовно-васпитног рада и предлагању мера за повећање квалитета образовно-васпитног рада; 7) остваривању сарадње са ученицима, родитељима, односно другим законским заступницима и другим запосленима у Школи; 8) остваривању сарадње са надлежним установама, стручним удружењима и другим органима и организацијама; 9) координацији сарадње и обезбеђивању примене одлука Савета родитеља Школе и општинских савета родитеља; 10) спровођењу стратешких одлука Министарства у Школи, у складу са својим описом посла. Стручни сарадник остварује задатке на основу стандарда компетенција за стручне сараднике Поред прописаних послова у складу са законом, послови педагога су : - помоћ директору у координисању рада стручних органа, - обрада статистичких података на нивоу школе, - припрема извештаја о постигнутом успеху ученика у учењу и владању, - припрема материјала за израду годишњег програма рада школе, - израда предлога плана рада стручне службе за годишњи програм рада и извештај о његовој реализацији у домену својих послова, - припрема материјала за израду извештаја о раду и реализацији годишњег програма рада школе, - оцена могуће успешности одељења, као инструмента за оцењивање наставника, - остали послови који произилазе из природе радног места и задужења педагога и послови по налогу директора |
Стручна спрема/образвоање |
-Високо образовање: - на студијама другог степена (мастер академске студије, мастер струковне студије, специјалистичке академске студије); - на основним студијама у трајању од најмање четири године, по прописима који су уређивали високо образовање до 10. септембра 2005. године. |
Додатна знања/ испити / радно искуство |
|
Назив радног места | СТРУЧНИ САРАДНИК - БИБЛИОТЕКАР | |
Општи / типични опис посла |
- -води пословање библиотеке, медијатеке, нототеке; - планира, организује и учествује у изради и реализацији програма образовања и васпитања; - сарађује са наставницима и стручним сарадницима; - руководи у раду библиотечке, медијатечке и нототечке секције; - ради на издавању књига, приручника, аудио, видео записа и нотних издања; - учествује у организовању и остваривању културне активности и јавне делатностишколе; - води фото, музичку, видео и другу архиву школе и стручно обрађује нотне, видео, аудио и друге записе; - сарађује са матичном библиотеком, стручним институцијама и друштвеним окружењем; - предлаже набавку књига, часописа, медијатечке и нототечке грађе, инвентарише, класификује, сигнира и каталогизује; - учествује у избору одобрених уџбеника са осталим члановима већа; - учествује у раду тимова и органа школе; - води педагошку документацију и евиденцију; - учествује у изради прописаних докумената установе - друге послове, које произилазе из природе посла, по налогу директора |
|
Стручна спрема / образовање |
-Високо образовање: - на студијама другог степена (мастер академске студије, мастер струковне студије, специјалистичке академске студије); - на основним студијама у трајању од најмање четири године, по прописима који су уређивали високо образовање до 10. септембра 2005. године. изузетно: - на студијама првог степена (основне академске, односно струковне и специјалистичке струковне студије), студијама у трајању до три године или вишим образовањем и године радног искуства на тим пословима стечено до дана ступања на снагу ове уредбе. |
|
Додатна знања / испити / радно искуство | - дозвола за рад (лиценца) |
Назив радног места | СЕКРЕТАР ШКОЛЕ |
Општи/типични опис посла |
- стара се о законитом раду установе, указује директору и органу управљања на неправилности у раду установе; - обавља управне послове у установи; - израђује опште и појединачне правне акте установе; - обавља правне и друге послове за потребе установе; - израђује уговоре које закључује установа; - обавља правне послове у вези са статусним променама у установи; - обавља правне послове у вези са уписом деце, ученика и одраслих; - обавља правне послове у вези са јавним набавкама у сарадњи са финансијском службом установе; - пружа стручну помоћ у вези са избором органа управљања у установи; - пружа стручну подршку и координира рад комисије за избор директора установе; - прати прописе и о томе информише запослене - друге правне послове по налогу директора |
Стручна спрема/образовање |
Високо образовање: - на студијама другог степена (мастер академске студије, мастер струковне студије, специјалистичке академске студије); - на основним студијама у трајању од најмање четири године, по прописима који су уређивали високо образовање до 10. септембра 2005. године. |
Додатна знања/испити / радно искуство | дозвола за рад секретара (лиценца за секретара) или положен стручни испит за секретара, правосудни или стручни испит за запослене у органима државне управе или државни стручни испит. |
Назив радног места | РЕФЕРЕНТ ЗА ПРАВНЕ, КАДРОВСКЕ И АДМИНИСТРАТИВНЕ ПОСЛОВЕ |
---|---|
Општи/типични опис посла |
- пружа техничку подршку у припреми појединачних аката и прикупља и припрема документацију приликом израде аката, уговора и др.; - прикупља податке за израду одговарајућих докумената, извештаја и анализа; - врши обједињавање података и техничку обраду извештаја и анализа; - издаје одговарајуће потврде и уверења; - израда месечних и периодичних статистичких и других извештаја из делокруга свог рада; - врши административно-техничке послове везано за унос и обраду података; - води и ажурира персонална досијеа и води евиденције и врши пријаву / ођаву запослених код надлежних органа; - обавља административне послове из области имовинско - правних послова; - обавља административне послове у вези са кретањем предмета; - води општи деловодник, пописе аката и заводи, разводи, архивира и задужује акта; - врши распоређивање, отпрему и доставу документације и поште; - пружа подршку припреми и одржавању састанака; - припрема и умножава материјал за рад; - води евиденцију опреме и осталих средстава и стара се о набавци, чувању и подели потрошног канцеларијског материјала; - води прописане евиденције и ажурира податке у одговарајућим базама - друге послове по налогу директора |
Стручна спрема/образовање | -средње образовање |
Додатна знања/испити/радно искуство | - знање рада на рачунару |
Назив радног места | ДИЛОМИРАНИ ЕКОНОМИСТА ЗА ФИНАНСИЈСКО-РАЧУНОВОДСТВЕНЕ ПОСЛОВЕ |
---|---|
Општи/типични опис посла |
- припрема податке и пружа подршку у изради финансијских планова; - израђује процедуре за финансијско управљање и контролу (ФУК); - прати стање, спроводи стручне анализе, испитује информације и анализира акте и припрема извештаје о финансијским и рачуноводственим питања из области делокруга рада; - прикупља и обрађује податке за израду извештаја, финансијских прегледа и анализа; - припрема податке за израду општих и појединачних аката; - припрема и врши обраду документације за плаћање по различитим основама; - врши плаћање по основу документације, прати преузимање обавеза за реализацију расхода; - израђује планове и програме развоја и анализе из делокруга свог рада; - припрема извештаје из области рада; - прати усклађивање плана рада и финансијских планова; - учествује у припреми и изради финансијских извештаја (периодичних и годишњих) и годишњег извештаја о пословању (завршног рачуна); - врши рачуноводствене послове из области рада; -води благајну и евиденцију зарада; - разврстава и води архиву извода и документације о извршеним уплатама; - припрема документацију за новчане уплате и исплате; - исплађује новац, обрачунава боловања, обавља плаћања по закљученим уговорима; - припрема податке за израду статистичких и других извештаја о зарадама; - врши обрачуне и реализује плаћања и води благајну. - припрема и обрађује документацију за евидентирање насталих пословних промена; - усклађује стања имовине и обавеза у књиговодственој евиденцији са стварним стањем; - прати усаглашавање потраживања и обавезе; - прати чување и архивирање финансијских извештаја, дневника и главне књиге - обавља финансијске послове у вези са јавним набавкама у сарадњи са секретаром установе - друге послове, које произилазе из природе посла, по налогу директора |
Стручна спрема/образовање |
Високо образовање: - на основним академским студијама у обиму од најмање 240 ЕСПБ бодова, односно специјалистичким струковним студијама, по пропису који уређује високо образовање почев од 10. септембра 2005. године; - на основним студијама у трајању од најмање четири године, по пропису који је уређивао високо образовање до 10. септембра 2005. године. |
Додатна знања/испити/радно искуство | - знање рада на рачунару |
Назив радног места | НАСТАВНИК РАЗРЕДНЕ НАСТАВЕ |
Општи/типични опис посла |
- планира, припрема и остварује све облике наставе и друге облике образовноваспитног рада у складу са планом и програмом установе; - спроводи индивидуализацију и прилагођавање у складу са образовноваспитним потребама ученика; - спроводи активности у циљу остваривања континуитета додатне подршке при преласку на наредни ниво образовања или у другу установу; - прилагођава технике учења, дидактички материјал и рад на часу образовноваспитним потребама ученика; - пружа додатну подршку ученицима из осетљивих друштвених група, талентованим ученицима и ученицима са сметњама у развоју и инвалидитетом и учествује у раду тима за додатну подршку ученику и учествује у раду тима за израду ИОП-а; - учествује у спровођењу испита; - обавља послове ментора приправнику; - води прописану евиденцију и педагошку документацију; - обавља послове одељењског старешине и ментора приправнику; - учествује у раду тимова и органа установе; - учествује у изради прописаних докумената установе; - ради унапређивања образовноваспитне праксе сарађује са родитељима, односно старатељима, запосленим у установи и другим заинтересованим лицима и институцијама у локалној заједници. |
Стручна спрема/образовање |
Високо образовање: - на студијама другог степена (мастер академске студије, специјалистичке академске студије, мастер струковне студије); - на основним студијама у трајању од најмање четири године, по прописима који су уређивали високо образовање до 10. септембра 2005. године; изузетно: - на студијама првог степена (основне академске, односно струковне и специјалистичке струковне студије), студијама у трајању од три године или вишим образовањем. |
Додатна знања/испити/радно искуство | - дозвола за рад (лиценца) |
Назив радног места | НАСТАВНИК У ПРОДУЖЕНОМ БОРАВКУ | |
Општи/типични опис посла |
- остварује садржаје образовноваспитног рада у продуженом боравку; - води рачуна о исхрани ученика, стицању радних, хигијенских, културних навика и подстиче ученике на самосталан рад; - спроводи индивидуализацију и прилагођавање у складу са образовноваспитним потребама ученика; - планира, припрема и остварује образовноваспитни рад и активира ученике у слободном времену раднотехничким, производним, хуманитарним, спортским, културно-уметничким, забавним и другим активностима; - брине о здрављу ученика и предузима превентивне мере ради очувања здравља ученика, васпитава их и чува; - прати развој ученика и резултате у учењу; - подстиче ученике на постизање бољих резултата; - ради унапређивања образовноваспитне праксе сарађује са породицама ученика; - води одговарајућу евиденцију и педагошку документацију; - учествује у раду тимова и органа установе, члан је тима за пружање додатне подршке детету и ученику. |
|
Стручна спрема/образовање |
-Високо образовање: - на студијама другог степена (мастер академске студије, специјалистичке академске студије, мастер струковне студије); - на основним студијама у трајању од најмање четири године, по прописима који су уређивали високо образовање до 10. септембра 2005. године; изузетно: - на студијама првог степена (основне академске, односно струковне и специјалистичке струковне студије), студијама у трајању од три године или вишим образовањем. |
|
Додатна знања/испити/радно искуство | -дозвола за рад (лиценца) |
НАСТАВНИК ПРЕДМЕТНЕ НАСТАВЕ
Предметну наставу изводе наставници у другом циклусу (од V – VIII разреда) и енлески језик и у првом и у другом циклусу (од I-VIII разреда):
- Наставник српског језика и књижевности
- Наставник немачког језика
- Наставник математике
- Наставник физике
- Наставник хемије
- Наставник географије
- Наставник билогије
- Наставник историје
- Наставник ликовне културе
- Наставник музичке културе
- Наставник физичког и здравственог васпитања
- Наставник верске наставе
- Наставник грађанског васпитања
- Наставник информатике и рачунарства
- Наставник технике и технологије
- Наставник словачког језика са елеметима националне културе
Општи/типични опис посла |
- планира, припрема и остварује све облике наставе и друге облике образовноваспитног рада у складу са планом и програмом установе; - остварује индивидуализацију и прилагођавање у складу са образовно васпитним потребама ученика; - остварује активности у циљу остваривања континуитета додатне подршке при преласку на наредни ниво образовања или у другу установу; - пружа додатну подршку ученицима из осетљивих друштвених група, талентованим ученицима и ученицима са сметњама у развоју и инвалидитетом и учествује у раду тима за израду иоп-а и учествује у раду тима за додатну подршку ученику; - ради у испитним комисијама; - обавља послове ментора приправнику; - води прописану евиденцију и педагошку документацију; - обавља послове одељењског старешине, ментора приправнику; - ради у тимовима и органима установе; - учествује у изради прописаних докумената установе; - ради унапређивања образовно васпитне праксе саветује се са родитељима, одностно старатељима, запосленим у установи, спољним сарадницма, стручним и другим институцијама; - припрема и реализује излете, посете, наставу у природи. |
Стручна спрема/образовање |
Високо образовање: - на студијама другог степена (мастер академске студије, мастер струковне студије, специјалистичке академске студије); - на основним студијама у трајању од најмање четири године, по прописима који су уређивали високо образовање до 10. септембра 2005. године; изузетно: - на студијама првог степена (основне академске, односно струковне и специјалистичке струковне студије), студијама у трајању од три године или вишим образовањем. |
Додатна знања/испити/радно искуство | --дозвола за рад (лиценца) |
Назив радног места | ДОМАР /МАЈСТОР ОДРЖАВАЊА | |
Општи/типични опис посла |
- обавља прегледе објекта, врши контролу исправности инсталација, противпожарних система, уређаја, опреме, апарата и средстава према плану одржавања; - обавља механичарске / електричарске / водоинсталатерске / браварске / столарске / лимарске / молерске / аутомеханичарске и сл. послове, послове ложача, као и друге радове одржавања и поправки; - припрема објекте, опрему и инсталације за рад; - обавештава надлежне службе о уоченим неправилностима у објекту или већим кваровима на системима и инсталацијама; - пушта опрему или постројења у оперативни рад и зауставља на крају оперативног рада или у случају поремећаја или квара; - прати параметре рада и подешава опрему и постројење; - рукује постројењима у котларници; - води евиденцију о кваровима и извршеним поправкама. |
|
Стручна спрема/образовање |
- средње образовање; изузетно: - основно образовање и радно искуство на тим пословима стечено до дана ступања на снагу ове уредбе. |
|
Додатна знања/испити/радно искуство | -положен стручни испити за рад са судовима под притиском (за послове руковања постројењем у котларници). | |
Назив радног места | СЕРВИРКА | ||
---|---|---|---|
Општи/типични опис посла |
- припрема, сервира и послужује топле и хладне безалкохолне напитке/храну; - одржава хигијену посуђа, прибора и уређаја; - преузима робу и води књиге задужења и раздужења робе; - води евиденције о требовању и утрошку робе. |
||
Стручна спрема/образовање |
-средње образовање; -изузетно: - основно образовање и радно искуство на тим пословима стечено до дана ступања на снагу ове уредбе. |
||
Додатна знања/испити/радно искуство |
Назив радног места | |||
---|---|---|---|
Чистачица | |||
Послови чистачице су одржавање хигијене у свим просторијама школе, са нарочитом пажњом у просторијама где бораве и раде ученици. Одржавање хигијене подразумева чишћење и прање свих површина и предмета који се налазе у школи, а који се на такав начин одржавају, чишћење школских улаза, скупљање лишћа, пражњење корпи за отпатке и друго, као и учешће у годишњем кречењу школе и генералном спремању школе најмање 4 пута годишње. Секретар школе ће утврдити конкретне просторије, ритам рада и време када се врше одређене радње спремања у школи за чистачице на такав начин да све буду приближно подједнако отерећене радним обавезама. У распореду рада из претходног става секретар школе може утврдити за поједине чистачице да врше курирске послове, послове кувања кафе и слично, стим што ће им сразмерно обиму тог посла умањити обавезе спремања и чишћења. Одржавање хигијене у учионицама, лабораторијама, кабинетима, салама, холовима, ходницима и другим просторијама школе подразумева: -Чишћење и прање подова, врата, прозора, зидова, школских табли, холова и степеништа, -Свакодневно одржавање чистоће и дезинфекција санитарних чворова, - прати стање залиха потрошног материјала за потребе одржавања чистоће. -Проветравање школских просторија, -Пратећи послови за време школских манифестација и свечаности, -Чување опреме, уџбеника и одеће ученика док су у школи, -Пријављивање изгубљених, односно заборављених ствари, -Брига и одговорност за задужени прибор и средства рада са којима рукују, -Пријављују оштећења и кварове на инсталацијама, инвентару и другој опреми, -Врше послове дежурства према утврђеном распореду, -Одговарају за инвентар и другу опрему којом рукују или се налази у просторијама које одржавају, - Учествују у одржавању објекта школе, просторија, обављају послове на генералном чишћењу као и припремању школске зграде и просторија за почетак школске године и полугодишта (чишћење, кречење, фарбање,дезинфекција, брисање,прање,пеглање), -Обављају теренске послове везане за рад школе, -Помажу домару у пословима које им одреди секретар или директор школе, -Обављају и друге послове по налогу секретара и директора школе. |
|||
Стручна спрема/образовање | - основно образовање | ||
Додатна знања/испити/радно искуство | |||
VI ПОСЕБНЕ ОДРЕДБЕ О ЛИЦУ ЗА БЕЗБЕДНОСТ И ЗДРАВЉЕ НА РАДУ И СТРУЧНОМ ЛИЦУ ЗА ЗАШТИТУ ОД ПОЖАРА
Члан 9.
Директор актом у писменој форми одређује лице које обавља послове безбедности и здравља на раду (у даљем тексту: лице за безбедност и здравље на раду) и лице стручно оспособљено за спровођење заштите од пожара ( у даљем тексту: лице за заштиту од пожара).
Лице за безбедност и здравље на раду мора имати положен стручни испит о практичној оспособљености, у складу са Законом о безбедности и здрављу на раду.
Члан 10.
Лице за безбедност и здравље на раду обавља послове у складу са Законом о безбедности и здрављу на раду, а нарочито:
- Учествује у припреми акта о процени ризика,
- Учествује у опремању и уређењу радног места у циљу обезбеђивња безбедних и здравих услова рада,
- Припрема и спроводи оспособљавање запослених за безбедан и здрав рад,
- Припрема упутства за безбедан рад и контролише њихову примену,
- Забрањује рад на радном месту или употребу средства за рад, у случају када утврди непосредну опасност по живот или здравље запосленог,
- Сарађује са инспекцијом рада у поступку надзора и контроле спровођења мере безбедности и здравља на раду и припрема извештај директору о извршењу мера надлежних, инспекцијским решењем,
- Сарађује и координира рад са Службом медицине рада по свим питањима у области безбедности и здравља на раду,
- Води евиденцију у области безбедности и здравља на раду код послодавца,
Лице за безбедност и здравље на раду дужно је да у писменој форми извести послодавца и представнике запослених за безбедност и здравље на раду о забрани рада из става 1. тачка 8. овог члана.
Ако школа и поред забране рада у смислу става 1. тачка 11.овог члана, наложи запосленом да настави рад, лице за безбедност и здравље на раду дужно је да о томе одмах извести надлежну инспекцију рада.
Члан 11.
Лице за спровођење заштите од пожара има следеће дужности:
1.спроводи превентивне мере заштите од пожара утврђене Законом и другим подзаконским актима из области заштите од пожара, контролише њихову исправност и предузима потребне мере ради њихове замене, поправке, сервисирања, повлачења дотрајалих и сличних интервенција и води евиденцију о томе,
2.контролише да ли су на свим местима постављени знаци упозорења, опасности и забране, као и упутства за руковање противпожарним апаратима ,да ли су означени правци кретања и излази и сигнализирају отклањање недостатака,
3.прати прописе из области заштите од пожара, као и техничка достигнућа из те области и, у складу с тим,предлаже и предузима потребне мере ради унапређења заштите од пожара,
4.учествује у припреми предлога, правила и других аката из области заштите од пожара и, после њиховог доношења, спроводи тим актима утврђене мере које су му стављене у задатак,
5.врши контролу спровођења мера заштите од пожара, најмање једном у три месеца,
6.учествује у припреми програма и спровођењу основне обуке запослених и у практичној провери њихових знања из области заштите од пожара и води евиденцију о обуци,
7. непосредно контролише спровођење утврђених или наложених мера заштите од пожара и у случају констатовања одређених неправилности и недостатака, због којих постоји непосредна опасност од избијања пожара, без одлагања предлаже Директору школе хитно отклањање уочених неправилности или забрану рада,
8.у случају непосредне опасности од избијања пожара, елементарних непогода и др., предузима хитне мере за њихово брзо и ефикасно отклањање и забрањује рад на критичним местима,
9.предлаже и контролише спровођење мера и норматива заштите од пожара приликом адаптација, реконструкција, поправки и сервисирања који се врше у објектима,
10.упозорава запослене на потребу придржавања предвиђених мера о заштити од пожара,
Води потребну евиденцију из области заштите од пожара,
Обавља и друге послове из области заштите од пожара.
Лице за заштиту од пожара може наложити предузимање мера које имају за циљ да спрече непосредно избијање и ширење пожара.
Лице за заштиту од пожара за свој рад, као и вршење дужности из става 1. овог члана одговорно је директору школе.
V ПРЕЛАЗНЕ И ЗАВРШНЕ ОДРЕДБЕ
Члан 12.
За сва питања која нису регулисана овим правилником, примењује се закон, подзаконски акти, важећи Посебан колективни уговор за запослене у основним и средњим школама и домовима ученика и Статут Школе.
Члан 13.
Измене и допуне овог Правилника врше се на начин и по поступку предвиђеном за његово доношење. Члан 2
Члан 14.
Даном ступања на снагу овог правилника престаје да важи Правилник о организацији и систематизацији послова у Основној школи „ Вук Караџић“ Бач, број 291/2-2020 године од 15.09.2020.
Члан 15.
Овај правилник ступа на снагу по добијању сагласности Школског одбора ОШ „Вук Караџић“ Бач, осмог дана од дана објављивања на огласној табли Школе
ДИРЕКТОР ШКОЛЕ
Тепић Дајана