Продужени боравак

План рада у продуженом боравку

После редовне наставе организује се продужени боравак у школи за ученике првог и другог разреда основне школе. Боравак и рад према таквом облику организује се од 11 сати до 15,30 сати, а по потреби и дуже. Учитељи који раде у редовној настави свакодневно се договарају и усклађују своје активности са учитељима из продуженог боравка. Време за договарање и усклађивање активности не би смело бити краће од пола сата недељно.Стручни тим сачињавају и учитељи веронауке и страног језика и они се укључују у заједничко планирање активности. У циљу упознавања деце, као и решавања педагошких ситуација учитељи из продуженог боравка су упућени на непрекидну сарадњу са педагогом и психологом .Учитељи који раде у продуженом боравку са осталим учитељима делују јединствено, сараднички, синхронизовано, свеобухватно и интегрисано са читавим разредним процесом. Заједно сарађују с родитељима, одржавају родитељске састанке и појединачне индивидуалне разговоре с родитељима.

Дневни режим рада у продуженом боравку:

За ученике који су на настави пре подне:
7:30 - 11:00(12: 50) Редовна настава
11:00 (12:50) – 12:00 Пријем ученика у боравак и слободно време
12:00-12:30 Ручак
13:30 - 14:30 Самостални рад , израда домаћег задатка , вежбање
14:30 – 15:30 Слободне активности и одлазак кући
 

ПЛАН РАДА НАСТАВНИКА У ПРОДУЖЕНОМ БОРАВКУ
 
Циљеви и задаци у продуженом боравку
 
Циљеви програма продуженог боравка
Циљеви  реализације  садржаја  у  продуженом  боравку  у  складу  су  с  општим  циљевима основног образовања:
- Омогућити детету пун живот и открити његове/њене пуне потенцијале као јединствене особе;
- Омогућити  детету  његов/њен  развој  као  социјалног  бића  кроз живот  и  сарадњу  с осталима како би допринела/о   друштву;
- Припремити дете за даље образовање и целоживотно учење (учити како учити).
 
Општи циљеви рада у продуженом боравку

  • Друштвеност
  • Емоционалност
  • Стваралаштво
  • Рад-сазнање
  • Сарадња са родитељима
Друштвеност: циљ је оспособити ученике да функционишу као самореализовани појединци у групи. На тај начин ће се формирати колективни дух, кроз заједничке активности млађе и старије деце оствариће се контакт различитих узраста.
Емоционалност: неопходно је дозволити деци да слободно изражавају своје емоције. Негативне емоције кроз адекватну комуникацију, игру или музику, преусмеравати у позитивном смислу. Прелазак са ваншколских активности на школске, може се ублажити песмом, игром или цртањем. Почетна неприлагођеност школи може се превазићи контактом са родитељимаи и у сарадњи са педагогом и психологом. Циљ је да се деца ослободе умора, тензије и да формирају позитиван став према продуженом боравку.
Стваралаштво: важно је неговати и подстицати креативност сваког детета. Различите активности и садржаји рада ће омогућити да свако дете покаже индивидуалне склоности ка одређеним садржајима. Радовима деце треба поклонити посебну пажњу и излагати их у просторијама боравка као и на организованим изложбама.
Рад-сазнање:  циљ је усмерити ученике на различите облике стицања информација: читање, гледање ТВ емисија, рад на компјутеру како би се реализовала идеја како је кроз игру могуће учити.
Сарадња са родитељима: ради што бољег праћења и усмеравања ученика, неопходна је стална сарадња са родитељима.

Задаци продуженог боравка
• Потпун и хармоничан развој детета,
• подизање нивоа заштите и бриге о ученицима млађих разреда,
• развијање радних навика код ученика,
• унапређивање и развијање социјално - емоционалног развоја деце,
• подизање нивоа комуникације и заинтересованости ученика за процес учења,
• неговање и развијање стваралачких активности,
• развијање креативности и естетског укуса кроз цртање, сликање, слушање музике,певање и музичку културу,
• подизање нивоа васпитне улоге школе кроз активности у продуженом боравку,
• подизање нивоа здравствене културе и културе спорта,
• већи степен повезаности градива које се реализује на часовима редовне наставе и тематско планирање активности,
• већи степен учешћа ученика у ваннаставним активностима,
• развијање хуманијег односа ученика према непосредном окружењу,
• важност истицања индивидуалних различитости (свако дете је јединствено, омогућава му се развој свих потенцијала),
• фокусирање на учење (истиче се важност онога шта дете учи и процеса којим усваја знања),
• измена многобројних приступа учењу,
• ученик се настоји оспособити за самостално учење,
• истиче се радост учења и подстиче мотивисаност за учење,
• освестити важност учења заснованог на окружењу,
• писменост (језичка и математичка),
• развој осећаја за лични идентитет,
• развијање духовне димензије живота и модерног живљења,
• плурализам, поштовање различитости и важност толеранције.
 
Специфични циљеви
• Функционисање образовања у односу на једнакост и коректност приступа у образовању,
• партнерство у образовању,
• улога технологије у образовању,
• брига о деци с посебним потребама,
• темељна улога образовања у раном детињству,
• олакшавање прелаза из нижих у више разреде основног образовања,
• улога рада у продуженом боравку у постављању узорка за доживотно учење.
 
Кључна подручја развоја
- Хармоничан развој тела и духа;
- Лакоћа процеса социјализације и комуникације;
- Утемељење основа језичне комуникације;
- Утемељење основа математичке, логичке и технолошке писмености;
- Културно-уметничко подручје развоја;
- Игре, спорт и рекреација;
- Активности према одабиру школе;
 
Начини организације и облици рада
- Индивидуални приступ,
- интегрисано учење и подучавање,
- мултидисциплинарни приступ (информацијско-комуникацијске технологије),
- тимско и сарадничко учење,
- истраживачка настава,
- искуствено учење,
- проблемска настава,
- пројектна настава,
- учење кроз игру, праксу, учење за живот,
- факултативни програми (језици, спортске активности),
- ваннаставне активности.
 
Методе и технике
- Дијалошка метода;
- Истраживачка метода;
- Анализа;
- Синтеза;
- Драматизација;
- Постер техника;
- Квиз;
- Игре улога;
- Мозгалица.
 
Остваривање циљева и развој кључних подручја
 најуспешније ће се осликати усмеравањем рада на садржаје, теме, кључне појмове и образовна постигнућа која су прописана Наставним планом  и  програмом  за  одређени  разред, а  у  делу  времена  предвиђеном  за  васпитно - образовни рад, понављање  научених  садржаја, увежбавање  и  примену  наученог, те израду осталих задатака.
 
Слободне активности
 подразумевају учитељеву слободу креирања, смисао за стваралаштво, а уједно су и успешан подстицај за ангажовање ученика за рад ван редовне наставе. Садржаје ће  реализовати  учитељ  у  продуженом  боравку  у  договору  с  учитељем  који  ради  у преподневној  настави, па је  изузетно  важно  све  активности  планирати  како  би  се  постигла кохерентност међу одабраним садржајима и усклађеност рада међу учитељима. Време предвиђено за реализацију осталих подручја треба реализовати у складу с претходно наведеним циљевима рада у продуженом боравку, имајући увек на  уму узраст и могућности детета.
Креативност, иновативност  и  учитељска  умешност  максимално ће  доћи  до  изражаја  при одабиру игара, литературе, културних садржаја као и садржаја којима ће реализовати захтеве за развој социјалних, комуникацијских и радно-техничких компетенција. Посебну пажњу треба посветити  целокупном  развоју  детета (холистички  приступ), у  здраву, самосталну, радно оспособљену јединку која ће у будућности својим знањем, развијеним животним вештинама и ставовима допринети развоју друштва.
 
Садржај продуженог боравка
 
Слободне активности
• Припреме одељењских приредби,
• Одељењска такмичења (квизови),
• Тематска израда радова и уређење паноа,
• Слушање музике за децу (вокално инструментална композиција, кратка инструментална композиција и музичка прича).
 
Рекреативне активности
• Излети, шетње у оквиру места,
• Посета школским приредбама.
 
Обележавање значајних датума и догађаја
• Обележавање значајних датума и догађаја,
• Прославе рођендана.
 
Слободно време
Организоване игре у школском дворишту (игре са природним облицима кретања, елементарне игре, игре с реквизитима, игре на снегу),
Слободне игре,
Игре у учионици (друштвене, едукативне, музичке, језичке),
Самостално читање дечје литературе и штампе.
 
Самосталан рад ученика-часови учења
• Обрада домаћих задатака,
• Увежбавање и утврђивање садржаја програма (српски језик, математика),
• Довршавање ликовних радова,
• Утврђивање учених песама из садржаја наставног предмета, музичка култура.
 
ДИДАКТИЧКО-МЕТОДИЧКЕ СМЕРНИЦЕ
 
У складу са циљевима и задацима које желимо да остваримо и са развојним могућностима ученика, препоручује се комбиновање стратегија, метода и облика рада како би се детету омогућило да на лак и безбрижан начин увежбава програмом предвиђене садржаје те максимално опуштено проводи своје слободно време. Школа мора постати учеников други дом, са свим особинама пријатног и  пријатељског окружења.
 
Важна педагошки принципи учења темеље се на томе да је:
  • мотивациони фактор дечијег учења његова радозналост
  • да дете буде активно у процесу учења
  • постојеће дечје знање и искуство основа је учења
  • дечије тренутно окружење осигурава контекст учења
  • у центру процеса учења је језик
  • дете треба  учити вођен активностима и методама откривања
  • дужни да упутимо дете у естетску димензију учења
  • социјална и емоционална димензија важан је фактор учења
 
Начини организације и облици рада:
  • курикуларни приступ (уместо предметно-сатног)
  • интегрисано учење и поучавање
  • мултидисциплинарни приступ
  • тимско и сарадничко учење
  • истраживачка настава
  • искуствено учење
  • проблемска настава
  • пројектна настава
  • учење кроз игру, праксу, учење за живот
  • факултативни програми (спортске активности)
  • ванучионична и теренска настава
  • ваннаставне активности
 
УСЛОВИ ЗА ИЗВОЂЕЊЕ ПРОГРАМА (ИМПЛЕМЕНТАЦИЈА)

Програм рада у продуженом боравку реализује се у свим расположивим просторијама у школи, укључујући и спортску салу и школско двориште.
Наставни процес одвија се у учионици, а програм рада продуженог боравка се остварује у просторијама које су прилагођене и опремљене искључиво за остваривање рада продуженог боравка.
Током боравка у школи ученици могу да ужинају. Како би се ученицима омогућило, а учитељима олакшало усвајање правила понашања за време ужине,  терпезарија је естетски уређена и прикладно опремљена.
Просторија у којима ће ученици проводити већи део дана су светле, довољно велике, опремљени аудио-визуалном опремом и дидактичким помагалима .
Усвајање хигијенских навика захтева довољну количину сапуна и папира као и умиваоник за прање руку (који је одвојен од санитарног чвора).
 
 
 ГОДИШЊИ ПЛАН ПРАТЕЋИХ АКТИВНОСТИ ПО ПОДРУЧЈИМА (ОКВИРНИ КУРИКУЛУМ)
 
Пратеће активности се реализују у периоду слободних активности и слободног времена.
Пратеће активности су тематски подељене у пет група:
 
1.  Језичко комуникацијска : рад на усавршавању вербалне вештине и проширивању вокабулара; циљани развој менталних способности; утемељење вештина за самоучење и самоедукацију.Уз постизање вештине прецизног и течног писања и читања, од ученика првог и другог разреда захтева се развијање вештине интерпретативних, критичких и креативних читатељских  вештина и изражајног  читања и рецитовања.
Учење писаних слова први је корак у учењу упорабе писаног језика. Аутоматском писању претходи учење облика и спајања слова. Ученици морају бити оспособљени да довољно брзо пишу како би писање користили  као алат.
Захтев развијања лепог рукописа, економичне и уредне организације текста и упорабе стандардних и уредних слова не спречава индивидуалне особине рукописа. Ученици морају да науче како да пишу без изостављања, замене или испуштања слова.
 
2. Математичко логичка активности креативног, јасног и логичног решавања проблема; откривање, ређање, класификовање, генерализовање, скицирање, рачунање и мерење; примена математичких знања у различитим концептима; упораба речи, бројева, симбола, табела и модела за објашњење математичких законитости; коришћење пригодног математичког записа, математичке и остале терминологије везане уз природне науке; решавање проблема вербалним и симболичким делатностима; упораба информацијско комуникацијских технологија; увежбавање и развој радно-практично-техничких вештина.
 
3. Социјализација, однос према себи, здрављу,околини и радним обавезама је област која обухвата учење о социјалним и културним тековинама, историјским и научним чињеницама, о екологији и екосистему наше планете, али и даље. Учимо о пожељним и непожељним облицима понашања, о односима са собом и окружењем, о начинима комуникације, о традицији и модернизацији, о обевезама које носи наше присуство на планети и последицама неодговорног понашања  итд. Исто тако, учимо основе лепог понашања, правима, обавезама, емоцијама...
4. Културно уметничка активност повезивање емотивне и моралне са естетском сфером живота и рада кроз позоришне и филске (тв) представе; читање поезије и прозе и експериментисање у интерпретацијама; упознавање с класичном и прикладном литературом; креативно изражавање кроз креирање ликовно-вајарских радова.
5. Игре, спорт и рекреација  је активност проистекла из потребе деце за игром и рекреацијом. Игре доприносе њиховом идивидуалном моторичком развоју, развоју другарства и начина комуникације. задовољавање потреба за кретањем;  игре опонашања, дечје игре из народне традиције, импровизовање игара у самосталној режији, поправљање координације покрета, групно импровизовање игара пропраћено ритмом, покретом и мимиком; елементарне игре, групне игре, спортске игре, такмичарске игре итд.

АКТИВНОСТИ

Активности у оквиру ликовне културе
  • Сликање на тему омиљене играчке, природа у различитим годишњим добима, моја породица, моји другари, слободне теме.
  • Прављење скулптура од јесењих плодова.
  • Шта се крије на цртежу – ликовне игре.
  • Припремне активности за Дан школе.
  • Прављење украса за јелку и новогодишњих честитки.
  • Сликање Снешка Белића и игара на снегу.
  • Прављење поклона за Дан Заљубљених.
  • Израда честитки за 8. март.
  • Уређење учионице.
Драмске игре:
  • Вежбе дисања.
  • Испитивање могућности гласа.
  • Изговарање брзалица – темпо говора.
  • Употреба драмске паузе.
  • Вежбе замишљања боје и осећања, мириса и укуса, авантура.
  • Креативно писање.
  • Вежбе причања: ко, где, када, зашто.
  • Вежбе пантомиме.
  • Показивање њмоција: страх, бес, љубав, туга, изненађење.
  • Вежбе меморије и памћења детаља.
  • Игра реч по реч.
  • Рецитовање, препричавање, гласно читање, настављање започете приче.
  • Представљање сценских активности јавним наступом.
Активности у оквирима музичке културе
  • Слушање дечјих песама.
  • Певање дечјих песама.
  • Музичке игре.
  • Подражавање звукова из природе.
  • Препознавање мелодија.
  • Певање песама о јесени.
  • Слушање музике.
  • Доживљај музике кроз покрет.
  • Песме са темом другарства.
  • Слушање и певање песама о Новој години и зими.
  • Драматизација научених песама.
  • Бројалице.
  • Звук, ритам, мелодија.
Креативне радионице и забавне активности
  • Забавне игре.
  • Гледање телевизије.
  • Развијање маште.
  • Квизови знања.
  • Лавиринт.
  • Читање занимљивости.
  • Игре пантомиме.
  • Забавне игре.
  • Прављење музичких инструмената и новогодишњих украса.
  • Радионица поводом Дана заљубљених.
  • Радионица поводом Дана школе.
  • Састављање слагалица.
  • Колективне радионице у школском дворишту.
  • Развијање маште код ученика применом сценских игара.
Спортско-рекреативне активности
  • Колективне игре лоптом у школском дворишту.
  • Дечје игре по избору ученика.
  • Игре са реквизитима и весела такмичења.
  • Игре на снегу.
  • Игре уз музику.
  • Игре у затвореном простору.
  • Шетња по парку.
  • Такмичења међу групама
  • Индивидуална такмичења.
Задаци Време реализације Активности Носиоци
 § Развијање љубави и интересовања за школу
§ Упознавање другова и неговање другарства
§ Развијање ученичких способности опажања ипосматрања § Оспособљавање ученика закоришћењегеометријскогприбора § Оспособљавање ученика заживот и рад у колективу
§ Развијање маштовитости и креативности код ученика
§ Развијање такмичарског духа
§ Стицање навике благовременог, тачног и уредногизвршавања домаћих задатака
§ Неговање правилниххигијенских навика
 СЕПТЕМБАР Упознавање са ученицима
§ Договор о раду и правилима понашања у продуженом боравку
§ Упознавање школске околине
§ Израда домаћих задатака и вежбање
§ Игре по избору ученика
§ Ликовне радионице
§ Музичке активности
§ Активности у школском дворишту
§ Правила понашања у трпезарији
§ Моја школа
§ Стекао/ла сам новог друга/ другарицу
§ Летња разгледница- ликовни радови
§ Бонтон- Од куће до школе
§ Шта волим и шта умем
§ Елементарне игре за социјализацију
§ Вежбе обликовања
Учитељице, запослени у школи
 
Задаци Време реализације Активности Носиоци
Увежбавање писања слова
· Богаћење речника новим речима и развијање осећаја за реченицу
 · Упућивање на правилну артикулацију гласова
· Богаћење речника новим речима и развијање осећаја за
· реченицу
· Развијање смисла за тачност и естетски доживљај
· Развијање свести и навика о чувању здравља
· Развијање колективног духа и осећаја за групни рад
· Развијање и неговање љубави према музици
· Неговање хигијенских навика
· Развијање љубави према животињама
ОКТОБАР Израда домаћих задатака и провера тачности
· Учествовање у активностима у оквиру „Дечије недеље“
· Стваралачке игре,ликовне активности
· Друштвене игре
· ТВ емисије
· Сакупљање лишћа,плодова
· Обележавање Међунардног дана заштите животиња
· Угрожене животиње- текст и слика
· Ужина за птице
· Октобар-месец здраве исхране
· Радионица- изражавање сопствених осећања
· Слушање и читање бајки
· Обележавање Светског дана пешачења- шетња парком
· Бонтон- у библиотеци
· С децом око света
· Вежбе обликовања
· Полигон препрека
· Поставка тематског паноа „Јесен“
Учитељице
 
 
Задаци Време реализације Активности Носиоци
Увежбавање читања и писања
· Богаћење речника новим речима · Развијање перцепције,пажње, мишљења и закључивања
· Развијање уредности, тачности, маште,процене свог и туђег рада
· Оспособњавање за правилно коришћење основнихрачунских операција
· Оспособљавање за практичан рад · Развијање ликовних доживљаја
· Развијање колективног духа
НОВЕМБАР Израда домаћих задатака и провера тачности
· Продубљивање садржаја (српски језик, математика,свет око нас)
· Вукова недеља (упознавање са животом и радом Вука Караџића)
· Пратимо како се природа мења
· Скупљање лишћа и плодова- колаж
· Јесењи плодови
· Прелиставање дечје штампе
· Од старих, нове ствари- израда играчака
· Припрема и реализација изложбе дечјих рукотворина
· Радионица- развијање вештине ненасилне комуникације
· Конструктивно решавање конфликата
· Бонтон- у позоришту
· Драматизација текста
· С децом око света
Учитељице
 
 
Задаци Време реализације Активности Носиоци
§ Увежбавање правилног писања и изражајног читања
· Оспособљавање за примену стечених знања
· Неговање уредности, тачности, упорности, радних навика
· Богаћење речника
· Развијање маште и стваралаштава · Развијање креативности и међусобне сарадње
· Развијање осећаја за ритам и координацију покрета
· Неговање љубави према зимским чаролијама
· Развијање физичкеспретности ученика
· Неговање правилних хигијенских навика
ДЕЦЕМБАР Израда домаћих задатака и провера тачности
· Утврђивање и продубљивање садржаја (српски језик, математика, свет око нас)
· Колико поштујемо донета правиламењамо стара,доносимо нова
· Богаћење речника
· Много речи, једна песма
· Обележавање Међународног дана људских права „Живи слободно и сигурно‟
· Права и обавезе деце
· Права деце са посебним потребама
· Дошла нам је зима- цртање по снегу
· Израда новогодишњих честитки и украса
· Писма Деда Мразу
· Израда паноа („У сусрет Новој годиниНовогодишњи пано жеља)  Новогодишња журка · С децом око света
· Игре на снегу
Учитељице
 
 
Задаци Време реализације Активности Носиоци
Увежбавање правилног писања и изражајног читања
· Неговање уредности, тачности, упорности, раднихнавика
· Богаћење речника – вежбе у усменом изражавању:причање, описивање, препричавање
· Неговање групног облика рада
· Учествовање уорганизовањууметничких активности
· Подстицање и развој креативности
· Унапређивање навика значајних за очување здравља
ЈАНУАР · Израда домаћих задатака и провера тачности
· Говорна вежба (Доживљај са зимског распуста)
· Игре на снегу (правимо фигуре од снега, Снешко Белић, Ледени град)
· Свети Сава, школска слава
· Упознавање са ликом и делом Светог Саве
· Драматизација текстова о Светом Сави
· Цртање портрета Светог Саве · Уређење паноа (игре на снегу, Свети Сава)
· С децом око света
· Вежбе обликовања
· Штафетне игре са препрекама · Занимљивости из дечије енциклопедије
Учитељице

 
 
 
Задаци
Време реализације Активности Носиоци
Развијање правилног и лепог изражавања
· Неговање изражајног читања
· Неговање другарства
· Даљи развој физичких способности
· Развој критичког мишљења
· Неговање хигијенских навика
ФЕБРУАР · Израда домаћих задатака и провера тачности
· Говорна вежба (И речи се друже – наоснову приче по сликама)
· Доврши започету причу
· Промени крај познате приче
· Упознајемо нашу традицију
 · Прављење нових предмета од рециклираног материјала
· Играчке некада- прављење крпењача и лутки од варјаче
· За мене је љубав... – пано
· Квиз „Употреби кликере‟
· Читање дечјих енциклопедија · С децом око света
· Вежбе за равна стопала
· Елементи кошарке
Учитељице

 
 
Задаци Време реализације Активности Носиоци
 
o Развијање математичке писмености
o Развијање ученичких способности o посматрања иопажања, логичког, стваралачког и апстрактног мишљења
o Неговање математичке радозналости, радних,културних, етичких и естетских навика
o Рад на оспособљености затимски рад
o Неговање изражајног читања и рецитовања
o Развијање итакмичарког духа
o Неговање хигијенскихнавика
o Развијање фине моторике
МАРТ o Израда домаћих задатака и провера тачности
o Продубљивање садржаја (српски језик, математика, свет око нас)
o Обележавање Дана жена
o Мама, бако... волим те- изложба радова
o Писање и читање најлепших порука Пролеће (пролећно небо, пролећно дрво, пролећно цвеће и пролећне игре)- спајамо у слику,пано
o Обележавање Светског дана шума и воде
o Изложба радова „Вода је живот‟
o Бонтон- у природи
o Уређење тематског паноа „Пролеће“
o С децом око света 
o Уређење паноа (Осми март Дан жена)
o Трчање право, кривудаво, око препрека
o Елементи одбојке
Учитељице

 
 
Задаци Време реализације Активности Носиоци
· Оспособљавање за правилну примену садржаја
· Неговање изражајности при читању и рецитовању
· Развијање осећаја за склапање боја
· Развијање креативности и стваралаштва
· Развијање координације покрета уз музику
· Развијање осећаја за колективни рад
АПРИЛ · Израда домаћих задатака и провера тачности,утврђивање и повезивање садржаја – корелацијаизмеђу наставних предмета
· Продубљивање садржаја (српски језик, математика, свет око нас)
· Слободне активности:
· Креативан рад (прављење корпица за јаја, украшавање васкскршњих јаја),
· Читање текстова по избору ученика,изражајно рецитовање,
· Здраво, како сте? Како ваше биљке и животиње?
· Чувамо природу и природа ће чувати нас,
· Обележавање Дана планете Земље
· Слушање музике и играње народних игара,
 · Уређење паноа за Васкрс · Друштвене игре
· Спортске активности у дворишту или у сали
Учитељице
 
Задаци Време реализације Активности Носиоци
§ Правилна примена стечених знања
§ Увежбавање читања са разумевањем
§ Подстицање на слободно причање према узорку из књижевног дела
§ Развијање способности изражајног казивања текстова,
§ Стицање навика и оспособљавање ученика за коришћење различитих извора знања
§ Развијање такмичарског духа
§ Поштовање правила игре и поседовање спортске културе,
§ Неговање навике очувањаживотне средине
§ Упознавање знаменитости и лепоте места и околине истварање навике за њихово чување и унапређивање
МАЈ § Израда домаћих задатака и провера тачности
§ Утврђивање наставних садржаја
§ Обележавање Дана Сунца Сунце као извор живота Правимо хербаријум
Потрага за благом
§ Обележавање Светског дана Црвеног крста
§ Помогао/ла сам у невољи Обележавање Светског дана породице
Моја породица и ја
Радионица- дете, родитељ и наставник
Прављење изложбе заједничких радова
Читамо о далеким земљама Моје необично путовање
§ Обележавање Међународног дана биодиверзитета
§ Занимљивости из дечије штампе
§ Слободне игре у дворишту
§ Прескакање вијаче, игре са вијачом
§ Елементи рукомета
Учитељице
 
 
Задаци
Време реализације Активности Носиоци
Правилна примена стечених знања · Неговање изражајности у читању и рецитовању
· Неговање осећаја за поштовање и уважавање туђегмишљења
· Развијање склоности према лепом у природи и задоживљавање лепоте природе
· Неговање такмичарског духа
· Неговање навике учествовања у тимском раду
· Неговање хигијенских навика
ЈУН Израда домаћих задатака и провера тачности
· Утврђивање наставних садржаја
· Омиљене игре ове школске године „Шта знаш о природи‟ - квиз
· Ја имам таленат „Мали математичари‟- квиз
· С децом око света
· Између две ватре- турнир Игре по избору ученика
· Друштвене игре
· Препоручујемо да прочитате · Весело дружење поводом краја школске године
Учитељице